• Anonym (Blä)

Min sambo tar sig i baken

Ett lite udda problem kanske, men när min sambo sover så kliar han sig ofta och intensivt i baken innanför kallingarna. Han sover tungt och det verkar helt omedvetet. Kliar aldrig annars. Man skulle ju kunna misstänka mask, men hur vet man i så fall det om man inte ser dem? Jag retar mig på detta dels för att jag vaknar av hans krafsande ibland, dels för att det känns ofräscht. Någon som upplevt något liknande, eller har råd att ge? (Har berättat för honom att han gör detta men han vet inte heller varför han gör det, fräsch kille i övrigt :).

• Svar på tråden Min sambo tar sig i baken
  • Anonym

Kan mycket väl vara mask, de jäklarna gör sig tillkänna nattetid och kliar väldigt.

• Anonym

Fast det behöver ju inte vara mask, utan det kan ju vara svamp, analklåda i samband med hemorojjder.

• JanHelge
    Anonym skrev 2008-04-06 18:09:44 följande:
    Fast det behöver ju inte vara mask, utan det kan ju vara svamp, analklåda i samband med hemorojjder.
    Bra gissning. Håller med till 100%
    Det kan klia så man blir tokig.
    Ett tips är att alltid duscha anus noggrant före sänggående och tvätta med olja, inte tvål
  • Anonym (Min med)

Kliar och krafsar sig i baken också han säger att han har eksem där (lite äckligt är det) han är dessutom slarvig att smörja in med salva.Om jag hade nåt sånt i baken så skulle jag göra allt för att få bort det.Men jag håller med TS blää.......

• Anonym

Anonym (Min med) skrev 2008-04-06 18:14:01 följande:

Kliar och krafsar sig i baken också han säger att han har eksem där (lite äckligt är det) han är dessutom slarvig att smörja in med salva.Om jag hade nåt sånt i baken så skulle jag göra allt för att få bort det.Men jag håller med TS blää.......
    Fast dessa eksem kan ju vara svamp, efter som svamp kan vara rött och prickigt, samtidigt som det vätskar lite grann.
  • JanHelge

Har han "bromsspår" i kallingarna? Då är det roligen svamp, som eventuellt övergått till eksem.
  • Anonym (Min med)
    JanHelge skrev 2008-04-06 18:22:06 följande:
    Har han "bromsspår" i kallingarna? Då är det roligen svamp, som eventuellt övergått till eksem.
    Vad kan man göra åt det? han har haft det så i några år kliar både i sovande och vaket tillstånd.Men vätskar vet jag inte om det gör enligt han är det som ett torrt eksem.
  • Carmen80

Förlåt men jag kan inte håll mig för skratt.
    Han kanske behöver den salvan de gör reklam för på TV=)Analklåda?

• JanHelge
    Carmen80 skrev 2008-04-06 18:39:06 följande:
    Förlåt men jag kan inte håll mig för skratt.Han kanske behöver den salvan de gör reklam för på TV=)Analklåda?
    Alldeles rätt!
    Antagligen är den salvan en blandning av pevaryl och kortison.
  • JanHelge

Det bästa sättet att slippa analklåda om det inte är hemorojjder, är faktisk att lära sig att torka sig ordentligt efter man skitit. Testa med vita kallingar, om det är en skitrand i kallingarna någon timme efter toabesöket så har du lagt en god grund till att få eksem och svamp. Förr fanns det i finare hem något som kallades Bidé. Det var en jävligt bra uppfinning som tyvärr gått i graven.

• Anonym (Blä)

Men då borde det väl klia annars också, inte bara när han sover. Eksem borde ju han ju också märka om det vore något sådant...? Jag har funderat om det helt enkelt är så att tycker det är skönt på något sätt.

Anonym skrev 2008-04-06 18:09:44 följande:
  • Anonym (Blä)

Hur kan man ta reda på det om de inte syns?

Anonym skrev 2008-04-06 18:07:57 följande:
    Kan mycket väl vara mask, de jäklarna gör sig tillkänna nattetid och kliar väldigt.
  • Anonym (Blä)

JanHelge; inte så sugen på att granska hans kallingar närmare, men visst kanske jag kan fråga lite fint om hygienen efter toabesök för han vill nog också lägga av med sitt nattbeteende. Han byter kallingar ofta så det borde inte vara det heller.

• Anonym

misstänkte jag mask skulle jag behandla omgående, äckligt.
    Sen kliar hemorojder jättemkt, och han kanske inte vill visa att han kliar där dagtid? Inget man vill erkänna hur som helst, jag vet för jag ahr själv hemorojder. Man går ju inte å kliar konstant men ibland får man attacker av klåda. Köp psyloproct på apoteket isåfall.

Svar på tråden Min sambo tar sig i baken