• Mita75

Turkiet - Icmeler

Någon som har varit där och vill dela med sig av tankar, tips och idéer om allt och lite till...?! Vi åker dit i maj, två vuxna och tre barn.... vad ska vi hitta på?

• Svar på tråden Turkiet - Icmeler
  • Sunset 79

Har inte varit i just den staden ,men har varit i Side och i Alanya 2 gånger.Det är relativt billigt där ,vädret och naturen är väldigt fin.Men en sak som störde mig är de jobbiga människorna som står i affärerna! De drar nästan in en i affärerna,kan vara väldigt jobbigt.Det är skitvarmt i turkiet!!

• FriSam

Jag var i Marmaris -06, 2 veckor. En dag tog vi (jag,dottern o mannen) dolmu$ (liten buss) till icmeler (kostar typ 1-2 lira per person)o var där över dan. Det är en liten stad, det fanns inte så mycket att göra där. Vi åt på restaurang, de ligger precis vid vattnet, så det är väldigt fint. Sen kollade vi runt på stan, gick i affärer.
    När vi skulle hem tog vi taxi-båt till Marmaris.

Marmaris var mycket roligare, men eftersom dottern just hade fyllt 1, så var vi ute till max 8-9 på kvällen.

Lycka till

• Mita75
    Sunset 79 skrev 2008-04-07 09:30:52 följande:
    Har inte varit i just den staden ,men har varit i Side och i Alanya 2 gånger.Det är relativt billigt där ,vädret och naturen är väldigt fin.Men en sak som störde mig är de jobbiga människorna som står i affärerna! De drar nästan in en i affärerna,kan vara väldigt jobbigt.Det är skitvarmt i turkiet!!
    Har också hört att försäljarna är jobbiga.. det förstör ju lite av glädjen med att handla.. Men läste också någonstans att om man handlar och försäljarna är glada och vinkar hejdå när man går - ja då har man gjort en dålig affär.. synd man är så dålig på att pruta..
  • Mita75
    FriSam skrev 2008-04-09 16:11:33 följande:
    Jag var i Marmaris -06, 2 veckor. En dag tog vi (jag,dottern o mannen) dolmu$ (liten buss) till icmeler (kostar typ 1-2 lira per person)o var där över dan. Det är en liten stad, det fanns inte så mycket att göra där. Vi åt på restaurang, de ligger precis vid vattnet, så det är väldigt fint. Sen kollade vi runt på stan, gick i affärer. När vi skulle hem tog vi taxi-båt till Marmaris. Marmaris var mycket roligare, men eftersom dottern just hade fyllt 1, så var vi ute till max 8-9 på kvällen. Lycka till
    Har också hört att det är litet - och det var lite därför jag ville ha tips... men då kan ju utflykter till marmaris vara ett hett sådant Vårt yngsta är precis fyllda tre då så vi blir nog inte heller ute så sent på kvällarna..
  • mrslind

fråga mig, jag har vart där 8 ggr. senast 06.

de är undebart där.

• Mita75
    mrslind skrev 2008-04-10 23:31:23 följande:
    fråga mig, jag har vart där 8 ggr. senast 06.de är undebart där.
    oki... låter lovande om man återkommer så många gånger

fram med trevliga tips...
  • mrslind

jag var där sommaren 06 med mina 3 barn på 1,5 och 6 år. icmeler är en liten by kan man väl säga med många restauranger o en härlig strand. finns inte så mycke att göra där förutom att äta gott o sola men de är marknad där 1 gång i veckan, den får ni absolut inte missa.

Jag hanlade så mycke billiga saker där (jag är en jävel på pruta) tex 2 par puma skor 135 kr ( finns exakt lika dana på staduim för 899) puma vinter jacka till pojken 60 kr barbie set (kjol o tröja) till tjejerna 100 kr för 2 playboy t-shirt 30 kr till mig disel tröja till gubben 10 kr.
    mink jacka till pojken o gubben 60 kr st. åk taxi båt till marmaris, hur mysigt som helst, du kan även ta med dig barnvagn på båten.

• mrslind

Du har även ett vatten land efter strand promenaden mellan marmaris o icmeler atlantis tro jag de heter. kom i håg att inte ta första bästa restaurang, ta en mindre o där de sitter turkar o äter, de är oftast halva priset där.

• Mita75

Tack för tipsen!!!

Kommer du på nåt mer vet du var du hittar mig

• Mita75

puffar upp lite  Någon mer som har några tips och ideer att dela med sig av...?

• Jennisen82

Jag var där 06... Som sagt väldigt litet och en liten strand. Men vi gick varje kväll in till Marmaris o var där tog ca 40 min... Men jag gillade Icmeler för att det var lugnt och behagligt!!!

• La Linda

tycker mycket om Icmeler super mysigt! vill man ha större utbud är det bara att besöka marmaris gångavstånd eller ta en dolmus hamnen där e trevlig å stämmningsfull! kan inte tipsa om barnaktiviteter för vi hade inga med oss hehe med det är en lugn trevlig by med super go lunch vi åt döner kebab smaskens =)

Svar på tråden Turkiet - Icmeler