"Snäckor" till bröstvårtorna?
Jag har av flera personer blivit rekommenderad att inhandla snäckor att ha på bröstvårtona när man ammar.Ska tydligen vara riktigt bra för läkningen.
Någon som har erfarenhet av detta och vad är det för snäckor?
Jag har av flera personer blivit rekommenderad att inhandla snäckor att ha på bröstvårtona när man ammar.Ska tydligen vara riktigt bra för läkningen.
Någon som har erfarenhet av detta och vad är det för snäckor?
vilka snäckor som helst - bara dom är mjuka på insidan o inte skaver och täcker bröstvårtor ordentligt.
Jag köpte en sån här burk med diverse dekorationssnäckor och hittade två fina och mjuka snäckskal jag använde mig av. Påminner om bensinmacken shells snäck-logga ungefär... något större än en 5-krona.
Annars är ett bra tips att riva grönkål och sätta på ömma o såriga bröst. Min kusin blev rekomenderad det på BB i finland och hade inte klarat sig utan grönkålen.
Vet att en kompis till mig har haft det och att det fungera riktigt bra.
Tack för svaren- låter dock lite suspekt. Men det lär ju funka då så många verkar gilla det.
Det funkar alltså med vilka snäckor som hellst?
Jag fick låna snäckor från BB, tror att det ska vara en speciell sorts snäckor som finns längs nån kust i Norge (har jag hört iaf men det kanske går med vilka som helst.)
Dom fungerade iaf skit bra! Hade jätte såriga bröstvårtor men det blev bättre redan efter en dag när jag använde snäckorna :)
Jag fick snäckor från amningshjälpen... Jag hade jättesåriga bröstvårtor och hade ont! De hjälpte på engång!
Jag har inte själv provat snäckor men har hört att dom ska vara jättebra så blir det problem denna gång så kommer jag att köpa. Det ska helst vara skålsnäckor men fungerar säkert med andra snäckor oxå. Amningssnäckor finns att köpa även på: www.minimundus.se
Sist klarade jag brösten med bröstvårtsluftare - typ Avent eller dessa www.apoteket.se/apoteket/jsp/polopoly.jsp&ProductSKU=100065&prodinfotype=&showBuy=true&action=showProdInfo
Anser inte att snäcker och luftare har samma användningsområde som bröstvårtsskydden som "2älskandeochenkatt" föreslog.
Dessa var min räddare, hade sår & grät varje gång som jag skulle amma. Efter ca 3 mån så gick det jättebra utan. Jag använde de i silikon som jag köpte på Coop (finns i vanlig mataffär), tyckte de var mjukare än Apotekets. Rekommenderas!
jag har använt det båda gångerna och de är kanon! Har även lånat ut dom till flera kompisar som tyckt de varit kanonbra!
Fick låna redan på BB, och köpte sedan på www.babybag.se !
förklara för en oinsatt; hur gör man med dessa snäckor? stoppar innanför bh'n? ligger på soffan ett slag med tuttarna i vädret & snäckor på toppen? =)
Kolla under "Till mamma - Övr amning - natursnäckor"
www.minimundus.se/valkommen.htm
Där står hur man gör också!