måste man ligga still efteråt för att bli gravid?
dum fråga kanske...men spelar det nån roll att man går på toa precis efter sex?? rinner alla spermier ut då?? jag måste ju kissa efter sex för att inte få urinvägsinfektion ju...
dum fråga kanske...men spelar det nån roll att man går på toa precis efter sex?? rinner alla spermier ut då?? jag måste ju kissa efter sex för att inte få urinvägsinfektion ju...
Nä det har jag aldig hört talas om att man måste göra
Nej, det behöver man inte göra...
Chanserna ökar om man ligger kvar - gärna med benen högt - i minst en kvart efteråt. Då verkar gravitationsgraften i simmarnas riktning istället för mot dem.
Jag har också hört att man ska ligga stilla minst en kvart efter sex. Om du går på toa precis efteråt så rinner ju spermana på fel håll och har lättare för att rinna ut.
nej, man ska verkligen inte ligga kvar med benen i luften.
De par som fått det rådet är där det genom läkare blivit konstaterat att mannens spermier inte är helt fungerande.
Ettt par som är friska behöver inet göra detta, och det är dessutom inte bra. Man SKA gå och kissa direkt efetr sex.
Och nej, spermierna rinner inte ut, om de är friska är de redan långt borta ngn minut efter utlösning.
Jag har oxå en fråga ang spermierna. sjukt dum fråga men jag måste.... kan man bli gravid i ALLA ställningar (de som inte är fruktansvärt överakrobatiska) och oavsett vilken "hastighet" man har sex i haha... vi brukar vara lite vilda om man säger så :) OCH sist men inte minst, vi fick rådet från en gynekolog att använda olivolja i stället för glidmedel, men då undrar jag om det inte bli xtra halkigt där inne för simmarna? att de helt enkelt inte pallar trycket för att det är så halt.. haha, kanske har fått någon att skratta nu.. det bjuder jag på :) men ett vsar hade inte varit fel. kram på er allihopa
Är man normalfertil kan man bli gravid i alla ställningar och även om man ställer sig upp och hoppar jämfota direkt efteråt. Det är bara när spermierna är konstaterat dåliga eller få man bör köra missionären och ligga kvar nån minut efteråt,inte annars.
detta var en rolig tråd... vårt första försök denna månaden och jag har envisats med att ligga kvar i sängen efteråt! jaja, kan ju ha det som ursäkt för att få ligga och slappa om inget annat.. =)
du hade nog blivit gravid ändå. Annars skulle ju detta vara ett mirakelknep och fler skulle bli gravida av detta.