Inlägg från: Fru Gustavsson |Visa alla inlägg
  • Fru Gustavsson

Vad är det för kryp?

en bokskorpion, tror jag bestämt. De är inte farliga, en slags kvalster. Lite smålustiga med klorna...

Min nyföding ska börja dagis i mars, vart tog tiden vägen???
  • Fru Gustavsson

bokskorpioner har vi ibland på väggen, i gamla dokument. De kan sitta mellan böcker och under madrassen i ens säng.

• Fru Gustavsson

Haha, jag är också lätt anti småkryp. Ryser om jag ser tvestjärtar, silverfiskar, fästingar, osv men just lilla bokis är bara så cool och söt och ofarlig med sina ilska klor, så jag har aldrig känt mig äcklad av dem. Har sett tre stycka i vårt hus, så det är ingen invasion. Och som sagt, inte farliga, inga skadedjur, och inte en skorpion i den bemärkelsen att de är giftiga, stora krälande djur som nyps

• Fru Gustavsson
    Kakflarn skrev 2008-04-06 22:22:29 följande:
    Ja det låter som en bokskorpion. De är ganska söta, faktiskt. Dessutom är den ett nyttodjur. Den äter upp andra smådjur som hänger inomhus - exempelvis hoppstjärtar. Döp den, så har du fått ett nytt husdjur
    Åååh, mina små bokisar kunde gärna få äta upp våra kattloppor Synd att de verkar hålla sig undan numera. Skulle inte bli ledsen om det dök upp en ny liten bokis att döpa!
    *går och gluttar under madrassen*
  • Fru Gustavsson

nej de är nog mer rädda för att DU ska knipsa dem

Svar på tråden Vad är det för kryp?