• MissFörstånd

Färg på tripp trapp stol?!

Behöver lite hjälp!

Har fått en tripp trapp stol som jag har slipat och idag målat med häftgrund. Nu ska färgen dock väljas, de svåraste av allt!

Vi har ljust trä på köksmöblerna och vita skåp. Men vilken färg ska stolen ha? Vill inte ha för pråligt och för mycket. Funderar själv på svart med en rolig dyna. Eller behövs en dyna?!

Här kan man kika lite på olika färgalternativ: http://www.stokke.com/ttproduct.asp?p=TrippTrappFR&la=SV&na=UK&div=C

Vad tror ni passar bäst? Tror ni de blir bra med svart?

Så otroligt kluven, så svårt att föreställa sig hur de kommer se ut!

Tack på förhand!

/Linda

• Svar på tråden Färg på tripp trapp stol?!
  • Freiya

jag tycker att de svarta är jättesnygga!
    det blir ju jättefint med den dynan som hette Tales.
    vi har den i natural och dynan i red stripe. 

Nu flyger vi, sa räven. Kastade grisen i tryckkokarn.
  • Jenny26

Svart är fräckt tycker jag men hade nog själv kört på vit. Dyna gör stolen fin och så är det bekvämare för barnet

♥ Ebba, världens underbaraste flicka ♥
  • TittaTi

Var och tittade på tripp trapp idag och kan säga att den svarta i affären såg mest "kladdig" ut av alla. Alltså av fingeravtryck och sånt, så den är nog lite jobbigare att hålla ren.
    Men snygg!

• Teskedsmamman

Svart och vitt... njae, fy f*n vad skiten syns på de färgerna... vår är träfärgad på benen och klarblå på sitsarna, skitsnyggt i vårt trä-/vit-färgade kök...

Mina drömmar uppfylldes 0402, 0510 och 0707, tre underbara killar!!!
  • Havsjungfrun

Engelsk röd har jag målat vår i. Dock ingen smart idé att måla dessa stolar tyvärr! Trots att jag lackade den flera gånger medd ett "hårt" lack blir det jättemycket märken och färgen går bort när man flyttar skivorna (även om man sruvar isär den lite först). Hoppas att det går bättre för dig!

• MissFörstånd

aha! de var inte bra. har tänkt spraya den faktiskt så de blir en tunt lager, men de kan ju hända att de blir knas ändå... trkigt med er stol! annars får jag lämna den till målaren i släkten =).

• kramis80

hej gumman!
    Hmm själv hade jag nog valt vitt, men det är för att det hade passat bäst hos oss.
    Svart är väldigt fräckt tycker jag!

Annars när det gäller andra färger, så beror det ju lite på vad du tycker om för färg i allmänhet.
    Röd, gul, grön skulle jag definitivt skippat. Turkos kanske. Blå vet jag inte...

Hmmm men det är bara vad jag själv hade valt!

Stora kramar från kramis

(¯`°?.¸ ♥ när blir det vår tur??? ♥ ¸.?°´¯)
  • MissFörstånd

shit vad svårt de är...

kramis - risken med vit sägs vara att de lätt ser smutsigt ut och om man har en ljusgrå samma sak. ISf ska den vara tydligt grå och de var så trist.

Lutar åt svart, och att den ska sprayas.

Svar på tråden Färg på tripp trapp stol?!