Inlägg från: MissFörstånd |Visa alla inlägg
  • MissFörstånd

Färg på tripp trapp stol?!

Behöver lite hjälp!

Har fått en tripp trapp stol som jag har slipat och idag målat med häftgrund. Nu ska färgen dock väljas, de svåraste av allt!

Vi har ljust trä på köksmöblerna och vita skåp. Men vilken färg ska stolen ha? Vill inte ha för pråligt och för mycket. Funderar själv på svart med en rolig dyna. Eller behövs en dyna?!

Här kan man kika lite på olika färgalternativ: http://www.stokke.com/ttproduct.asp?p=TrippTrappFR&la=SV&na=UK&div=C

Vad tror ni passar bäst? Tror ni de blir bra med svart?

Så otroligt kluven, så svårt att föreställa sig hur de kommer se ut!

Tack på förhand!

/Linda

• Svar på tråden Färg på tripp trapp stol?!
  • MissFörstånd

aha! de var inte bra. har tänkt spraya den faktiskt så de blir en tunt lager, men de kan ju hända att de blir knas ändå... trkigt med er stol! annars får jag lämna den till målaren i släkten =).

• MissFörstånd

shit vad svårt de är...

kramis - risken med vit sägs vara att de lätt ser smutsigt ut och om man har en ljusgrå samma sak. ISf ska den vara tydligt grå och de var så trist.

Lutar åt svart, och att den ska sprayas.

• MissFörstånd

lurk - hon på färgaffären sa att en lackfärg som blir väldigt hård var att rekomendera. hoppas att de funkar! vill inte att den ska bli ful på en gång. de tog ändå över fem timmar att slipa

• MissFörstånd

Nuuu så! Stolen hr varit ärdig en tid, men jag har aldrig tid att vara här! Iaf så blev den sprayad i matt svart. Jag ville inte ha en blank färg om alla fingeravtryck skulle synas.

Tack för all hjälp!
  • MissFörstånd

Tckar tackar, måste säga att jag är riktigt nöjd. Den används inte så flititgt än, men de kommer

Svar på tråden Färg på tripp trapp stol?!