• Anonym (kärring7k)

    hjälp, jag har fått kärringsjukan, vad ska jag göra för att besegra hormoner/snuskryck med förnuftet?

    Ett gäng kvinnor på jobbet sålde alla huset, skilde sig och fick ålderskris när de var kring 40. De började sola, springa på gym, klä sig som tonåringar, rumlar runt med 20åriga killar, parta järnet och hela kitet. Jag har alltid sagt att folk i min omgivning verkligen måste säga till mig på skarpen om jag skulle börja bete mig så patetiskt när jag närmar mig 40.
    Nu är jag 37 och mina barn är 15 och 17. Trivs med min man som jag träffade för bara 6 år sedan. Min man levde ut och dejtade runt innan vi möttes. Själv kände jag inget behov av några som helst äventyrligheter och visste i princip knappt att jag hade en kropp förrän jag mötte min man. Kan känna mig underlägsen honom ibland när det gäller erfarenheter och beundrarskaror.
    Mycket har hänt på det senaste året. Jag har jobbet kvar men har börjat plugga också och träffar mycket nytt folk.
    På min kurs har jag råkat hamna i samma studiegrupp som en kille som är sååå snygg (typ Rudolf Nureyev i modern tappning). Normalt skulle jag inte lägga märke till det. Men nu har jag kommit på mig själv med att rodna och få hjärtklappning när han tittar på mig, har börjat fixa mig de morgnar jag ska in till skolan, gått ner i vikt och drömmer om honom på nätterna. Herregud, han är bara 21, bara 4 år äldre än mitt äldsta barn och kan omöjligt tillföra något i mitt liv! Vi pratar mycket. Han är rätt smart för sin ålder men också sådär osäker och ytlig som hör hans ålder till. Hans oförstörda, unga synsätt verkar liksom så romantiskt jämfört med min mans mer slappa/uppgivna.
    Ja, ni hör.
    Jag har inga intentioner att bedra eller lämna min man. Men plötsligt är jag invaderad av helt otänkbara, omoraliska tankar och känslor som både berusar och äcklar mig.
    Snälla någon, säg att det här är en fas man går igenom. Ett kroppsligt, hormonellt fenomen bara. De sista ryckningarna i kroppen innan liket kallnar. Inte en plötsligt utbrott av sjuk pedofili som måste levas ut, till min och mina barns skam, orsaka skilsmässa och förfall?
    Hjälp! Jag har blivit en snusktant!

  • Svar på tråden hjälp, jag har fått kärringsjukan, vad ska jag göra för att besegra hormoner/snuskryck med förnuftet?
  • Anonym

    Vi sågs igen för vi var/är arbetskamrater. Men inga som helst konsekvenser, trots att jag tror att en del vet. Idag spelar händelsen ingen roll, varken positivt eller negativt. Tänker faktiskt inte alls på det.

  • ArneAnka

    Anonym (kärring7k) skrev 2008-04-07 01:20:34 följande:


    Finns det nån kvinna härinne som haft en yngre älskare och kan berätta lite om det. Vad fick det för konsekvenser? Var det värt det? Var det lika härligt som i fantasien? Utvecklades det? Eller gick det över direkt? Blev allt normalt sen igen?
    Jag kan nog tala om lite om konsekvenser: Skiljsmässa, utkastad, klamydia och herpes... räcker det?
    Sen kan ju konsekvensen för den unga killen vara att han inte får upp den när han ser alla valkar, rynkor och celluliter. Så mängda med alkohol och dämpad belysning så löser sig det problemet. Äldre gubbar har det lättare, de visar bara något som kommer via plånboken... (menar smycken m.m och naturligtvis inte cash)...
  • Anonym (kärring7k)

    Klamydia kan man skydda sig från. Värre med skilsmässa. Beklagar verkligen!

    Lite uppdatering om läget för min del:
    Första gången vi sågs sa den unga hunken att han var 25. Senare när vi pratade om födelsedagar råkade han försäga sig och avslöja att han egentligen bara är 21. Lite barnsligt men hur som helst skumt. Varför ljuga om sin ålder? Han vet att jag är 37.
    Igår var jag på föreläsning. Jag är noga med att sätta mig så att inte han kan sätta sig bredvid. Vill inte förvärra läget, uppmuntra något eller sätta igång snack. Men han tittar på mig och ler. Ofta. Hjälp! Varför? Han vet att han kan få ALLA andra tjejer. Han ser verkligen helt galet bra ut.
    Inatt drömde jag om honom. Rodnade när jag vaknade. Han var ömsint och verkligt intresserad av MIG. Min man är jättefin mot mig. Men när det kommer till sex får jag BE honom ha fukos på mig emellanåt(så som jag ofta har fokus på honom), annars händer det inte. Visst kan jag ta för mig om jag vill det. Det är bara att berätta för min man exakt hur jag vill ha det. Men det känns liksom inte lika kul att få något när man BETT om det (och måste tjata om varenda gång att smek är avgörande för min lust) som det vore om han gav det spontant och på eget initiativ. Min(och många kvinnors kring 40 som äntligen upptäckt att vi har en egen sexualitet) frustration kanske handlar om att vi inte får det vi vill ha. Jag är som kvinna uppfostrad att behaga och gör det per automatik. Men mannens duglighet som älskare handlar mest om att få upp den eller inte (alltså, HANS lust).
    Måste man gå i parterapi även med Mr Right (min man) för att få honom att vara lika lyhörd i sängen som han är utanför? Min lust dör av att behöva instruera honom varenda gång att tillfredställa mig. För mig är det ju en självklarhet att alltid tillfredställa honom. Men jag blir trött i längden på att ställa upp bara för honom. Då blir sex en trist handelsvara till slut (om jag varit grinig måste jag kompensera med sex, om han tagit disken blir det sex...) Men det kanske bara är jag som är gammalmodig och har en missuppfattning om det där?
    Har ni det jämställt i sängen eller måste kvinnan BE om utrymme?

    Snälla svara, innan fantasierna tar över och gör nåt dumt. :-/

  • ArneAnka

    Alltså... Skiljsmässa, utkastad, klamydia och herpes är inget jag fått av att vara otrogen. Jag har aldrig och kommer aldrig vara otrogen, men jag skrev lite skämtsamt att det kan bli konsekvenser genom att vara otrogen.
    Jag tycker det är lite humoristiskt beteende som är otroligt vanligt. Kvinnor som får 40-årskris känner att de bara måste ut på krogen minst varje helg och ragga på yngre killar. Männen får redig nojja över ölkaggen som börjar bli äckligt stor och ska springa Marathon, Göteborgsvarv, cykla Vättern runt och åka Vasaloppet. Eller så ska de köpa motorcykel (fast det kommer nog oftast senare) eller en sportbil, gärna cab.
    Vilket patetiskt beteende egentligen. Det är väl bara att acceptera att man blir gammal.

  • Anonym (21 åring)

    Att ha en liten flört på stället man spenderar mycket tid på dagarna har väl alla, måste det vara kärringsjukan? Nu är jag inte så gammal än men jag har alltid en sådan flört i skolan, på jobbet osv som jag egentligen inte vill ha sådär, utan det piffar bara upp eftersom vardagen är så otroligt tråkig.
    Jag blir helt omotiverad och avskyr skola/jobb om jag inte har någon speciell som får mig att gå upp och klä på mig på morgonen, även om jag har en pojkvän som jag tycker om och har det bra med.

    Nu tycker du säkert att jag är helt ute och cyklar och du kommer nog inte alls tycka att jag förståt dig kanske.. men kärringsjukan är ju ingen rolig stämpel : P

  • Anonym (kärring7k)

    ArneAnka: patetiskt att vilja ha något man lider brist på hemma?
    Jo, så såg jag det också förut. Beror väl lite på hur det tar sig uttryck också. Är man runt hejsan hoppsan med alla och varenda helg i liksom ångestdämpande syfte och låter andra lida av det kanske man ska försöka göra nåt åt själva ångesten istället. Att paja sitt liv lär ju knappast hjälpa. Nu när jag kommit på var min frustration kommer ifrån funderar jag mer på vad jag ska göra åt det. Och mina funderingar är som sagt bara tankar och försök att lösa det än så länge. Fixar jag det inte så kanske jag ändå får skäl att bli "patetisk".

  • hgglibrr
    Anonym (kärring7k) skrev 2008-04-07 01:11:30 följande:
    Svar på #5
    Jojo, men som man har du fantasieggare överallt i media. Och en fet, gammal gubbe har nog lättare att skaffa ung, snygg älskarinna än en kvinna har efter 30 och barn.
    Nej nej !! På ingen måte.. Tvert om
  • Anonym (En till här)

    Till TS... Kunde inte låta bli att småle när jag hittade din tråd... Jag är i din ålder med man och barn och jag har fått uppskattande kommentarer från flera män på mitt jobb i olika åldrar. Kanske är det ett symptom på att allt inte är skimrande på hemmafronten men jag har märkt att jag suger i mig uppmärksamheten som en tvättsvamp. Jag har inga planer på några snedsteg men jag tror jag får tänka till innan jag blir alltför överförfriskad på nån företagsfest för jag tror säkert att det skulle kunna bli samtal som blir pinsamma efteråt. På jobbet har jag en trevlig med inte flirtig framtoning men när alkoholen går in så har jag nog en tendens att bli övertrevlig.

  • Anonym (30+)

    ah, skönt att få bekräftat att jag som man 30+ kan snegla och dregla utan dåligt samvete. inte en dag går utan små förälskelser. jag har också ett lite flirtigt sätt till vardags trots att jag egentligen inte avser det.

  • Anonym (Fas)

    Är det en fas för många. Gumsjuk är ett uttryck jag sällan hör oftast är det mest om gubbsjuka.  Kan unga tjejer tycka det är pinsamt om äldre kvinnor kommentarer unga killars utseenden 


     
  • Anonym (Ripto)

    Det går över, när man inser hur verkligheten ser ut.
    För MÄN alltså.
    Jag blev kär i en 20 år yngre kvinna. För mig var det seriöst.
    Men alla tyckte det var äckligt, jag ville bara åt hennes unga kropp, jag var gubbsjuk m.m.
    En kvinna har annat utgångsläge. Här har du alla chanser att leva ut dina lustar, finns många unga män som vill.

  • Anonym (Försök rikta det?)

    Jag hade liknande problem. Jag blev kärringsjuk, men jag gjorde så att jag tog ut det på min man istället. Han fattade nog inte riktigt vad det gällde utan var mest glad eftersom vi hade sex väldigt ofta från ganska lite. Jag tror det var kanske 3-4år eller så? Sedan släppte de tankarna.

  • Anonym (anonym)

    Lite tidigt i ålder men när hormonhalterna ändras inför klimakteriet vilket kan ta 10 år så blir det svajigt precis som i puberteten och man blir lite som man är 16 år och blir "kär" och pirrig hela tiden

  • Anonym (A)
    Anonym (Fas) skrev 2019-01-19 12:51:03 följande:
    Är det en fas för många. Gumsjuk är ett uttryck jag sällan hör oftast är det mest om gubbsjuka.  Kan unga tjejer tycka det är pinsamt om äldre kvinnor kommentarer unga killars utseenden   
    Samma här.
  • Anonym (Fas)
    Anonym (Försök rikta det?) skrev 2019-01-20 09:20:06 följande:

    Jag hade liknande problem. Jag blev kärringsjuk, men jag gjorde så att jag tog ut det på min man istället. Han fattade nog inte riktigt vad det gällde utan var mest glad eftersom vi hade sex väldigt ofta från ganska lite. Jag tror det var kanske 3-4år eller så? Sedan släppte de tankarna.


    Haha Kärringsjuk första gången jag ser det ordet vad menas med det? 
  • Anonym (Annapanna)

    TRÅD från 2008!!!!!

    TS har sannolikt inte problem med detta längre.

    Vem sjutton är det som idag sitter och väcker till liv en gamla trådar från en herrans massa år sedan??? Om du har ett problem du vill diskutera, skapa en ny aktuell tråd istället.

Svar på tråden hjälp, jag har fått kärringsjukan, vad ska jag göra för att besegra hormoner/snuskryck med förnuftet?