• Äldre 7 Apr 07:56
    5204 visningar
    15 svar
    15
    5204

    Nötter

    en allergisk reaktion sker ju omedelbart, iaf på mig. äter jag mandlar så börjar de klia i halsen så fort ja fått dom i munnen.
    nu e inte jag super allergisk mot nötter, klarar av att äta maträtter m.m med spår av nötter. min dotter är snart 3.5 år har varken fått nötter eller popcorn


    Leksing tills ja dör !
  • Äldre 7 Apr 10:07
    #5
    Majsan70 skrev 2008-04-07 10:04:15 följande:
    När vår dotter fick sin anafylaktiska chock så kom den inom 5 minuter. Först blev hon röd, sen började det klia o sen eskalerade det och till slut svullnade tungan så mycket att den sprack.
    Ja de e ju de som e så läskigt med just allergi för nötter...de kan ju gå så illa att man faktiskt dör.
    Så jag e inne på Maria V s spår. kommer nog alldrig ge mitt barn nötter heller, trots att ja inte är jätte allergisk emot dom.
    Leksing tills ja dör !
  • Äldre 7 Apr 10:17
    #9
    Lottentotten skrev 2008-04-07 07:56:44 följande:
    en allergisk reaktion sker ju omedelbart, iaf på mig. äter jag mandlar så börjar de klia i halsen så fort ja fått dom i munnen.nu e inte jag super allergisk mot nötter, klarar av att äta maträtter m.m med spår av nötter. min dotter är snart 3.5 år har varken fått nötter eller popcorn
    jag skrev mandlar men menade hasselnötter, tål inte heller pistage nötter, vissa äppelsorter och vindruvor som ofta hänger ihop med olika allergier
    Leksing tills ja dör !
Svar på tråden Nötter