• Anonym (mamma)

Vattenpipa...

Har hittat både en vanlig pipa och något annat konstigt rör i min sons väska. Han säger att det är en vattenpipa. Hur fungerar den och vad röker man egentligen i den? Är det vanlig tobak eller ska jag bli orolig på riktigt?

• Svar på tråden Vattenpipa...
  • fimp
    Imox skrev 2008-04-07 10:00:11 följande:
    inte alla blir hungriga haha
    nej, därför jag skrev "oftast".
    BF 27 maj 2008
  • fimp
    Anonym (mamma) skrev 2008-04-07 10:00:36 följande:
    Modelmässigt påminner den mest om en "bong", den är blå och i metall tror jag. Luktade precis i den och inte luktade det gott men jag vet ju inte hur det ska lukta. Tänker ställa honom mot väggen och se om jag kan få ett ortentligt svar.
    finns det en behållare längst ner med vatten i?
    BF 27 maj 2008
  • Anonym (mamma)

Tror han är för gammal för soc eller bli tvingad, han är 20år och då bestämmer han väl själv. Han är vuxen men man blir ju som mamma lika orolig i alla fall. Han tycker däremot att jag bara lägger mig i och det gör jag ju för att jag är orolig.

• fimp

hasch luktar lite sött och rosmarin har jag och min sambo kommit fram till nu

BF 27 maj 2008
  • Anonym

Låter ju inte som vattenpipa....

• Anonym (lilla jag)

Jag skulle ha blivit orolig!! tycker mer det låter som en bong.... Hoppas att ni har den kontakten att du kan ställa han lite mot väggen och att han verkligen berättar som det är.... Hoppas ju även att det inte är något allvarligt men man vet ju aldrig. Bättre vara tjatig än ångra sig efteråt att man inte tog tag i det när man väl kunde tycker jag! Lycka till

• Anonym (mamma)

Vad är skillnaden på en bong och en vattenpipa? Används det till olika saker? Modellen på den liknar en bong som "Fimp" hade skickat.

• Anonym

En bong används främst för att röka cannabis i, medans en vattenpipa används för både tobak och cannabis.

Det är bra om du lägger dig i, men var inte för färgad av den "kunskap" som tillhandahålls av den svenska staten, då den är osaklig, alarmistisk och baseras på myter, rena lögner och medvetna felaktigheter. Din son kanske har en bättre bild av läget, han kanske är mer informerad än dig i dessa frågor, lyssna och ta till dig de kunskaper han besitter. Du kan ju också gå med på att han bara röker cannabis som inte är så värst farligt, om du får han att lova att inte röra några farliga droger.

• Anonym

Skall tillägga att det är hälsosammare att röka ur en bong än att röka en joint, då vattnet filtrerar bort många av de skadliga ämnen som uppkommer vid all förbränning.

• Anonym

Låter som en bong, En vattenpipa är inget man vandrar runt med i väskan direkt. Precis som någon sa så kan man röka cannabis i bägge men i en vattenpipa kan man också röka "ofarlig" smaksatt tobak. Kolla om du hittar något mer misstänkt utan att inkräkta på hans privatliv. Min svärmor vistade upp en hel sammling med joint fimpar, cannabis bitar, filter, påsar med rester, filter mm när hon ställde min sambo mot väggen för några år sen (han röker inte nu längre) Det tyckte jag var bra gjort, gick inte att förneka då lixom. Hon talade då om hur ledsen och besviken hon var på honom och han fick sig en riktig tankeställare. Men försök att PRATA med honom utan att bli upprörd och arg, det är mitt råd från mig som precis varit tonåring.
    Hoppas för bäggesskull att det går bra!

Svar på tråden Vattenpipa...