• Nusseman

Någon som byggt Eksjöhus?

Vi ska troligtvis bygga hus och har börjat titta runt på hus. Vi har fastnat för Eksjöhus och deras Sätesgården eller Brevik. Någon som har erfarenhet av Eksjöhus? Bilder på sina hus?

• Svar på tråden Någon som byggt Eksjöhus?
  • Bellansmamma

Vi har ju inte börjat bygga än men har köpt ett lyckan från eksjöhus och kommit så långt att allt är beställt och de börjar gjuta plattan om ett par veckor, vi är faktiskt supernöjda än så länge!

• Tittij

Vi håller oxå på att bygga med Eksjöhus, ett Söderviken.
    Vi väntar fortfarande på bygglovet som borde vara klart den här månaden. Sen ska här byggas hus

Vi jämförde många leverantörer innan vi valde och Eksjöhus har väldigt hög kvalitet i jämförelse. De ligger lite dyrare i pris, men det lönar sig i slutändan då man slipper massa onödiga tillval.

• annca

Jepp!
    Vi byggde ett Ekeberga (med omritad undervåning) för 5 år sedan.
    Det som fällde valet var att *då* var Eksjö en av få som hade rena tvåplanshus, och där man själv fisk göra om planlösningen nästan hur man ville.
    OCh de saker som Tittij räknar upp.

Har några få bilder i galleriet, bla planlösningen.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Tittij

Ja just det ja. Det är ju fri planlösning. Kostar ingenting att ändra.

• tildasmami

Vi har bygt ett lyckan med vinkel, vi är supernöjda med huset. Sen kan man ju disskutera snickarnas jobb men det skiljer sig ju från hus till hus.

• Nusseman

Tack för alla svar.
    Annca- det skulle var roligt att se lite bilder från erat hus, kan inte gå in på ditt bildgalleri. Får man fråga hur mycket själva huset gick på ,ej med grund och tomt?

Tittij- Jag undrar hur mycket erat hus gick på , ej ed tomt och grund?

• annca

Vad undeligt! Enligt bilderna ska alla som är inloggade kunna se...

Själva huset gick på ca 2milj. -02. Då är grunden inräknad, eftersom det är platta på mark.

(Tomt och amslutningar ca 250')

Nusseman skrev 2008-04-10 10:34:58 följande:
    Tack för alla svar. Annca- det skulle var roligt att se lite bilder från erat hus, kan inte gå in på ditt bildgalleri. Får man fråga hur mycket själva huset gick på ,ej med grund och tomt?Tittij- Jag undrar hur mycket erat hus gick på , ej ed tomt och grund?
    ~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Tittij
    Nusseman skrev 2008-04-10 10:34:58 följande:
    Tittij- Jag undrar hur mycket erat hus gick på , ej ed tomt och grund?

Materialsatsen (alltså själva huset) tror jag kostade 1,3 miljoner. Sen har vi gort några tillval, som rostfria vitvaror, induktionshäll, inbyggd vinkyl, takfönster och lite extra krims-krams
  • Nusseman

Tack för informationen. Vi har varit på banken och tittat upp lite lån osv. Vi har tänkt oss att hus + tomt + grund( platta på mark som min sambo ska göra själv) ska sluta på ca: 2,7 miljoner. Våran tomt kostar ca: 700.000 och våran bankman tror inte att vi klarar att bygga ett hus för 2 miljoner. Men nu när jag ser vd era hus har kostat blir jag positiv igen?
    Får ta kontakt med olika husleverantörer och se vad priserna blir.

• Tittij

Jag tror att det blir på håret, men det går säkert!
    I priset på 1,3 miljoner ingår inte grunden. Den kostar säkert över halvmiljonen.. Så då har ni inte så mcyekt pengar kvar till tillval och oförutsedda kostnader..

Men å andra sidan bygger vi i Stockholm och här är det lite dyrare. Bor ni ute i landet kommer ni ner lite i pris.

boka ett möte med Eksjöhus och prata igenom, de vet ju hur mcyekt allting kostar.

Kan även rekommendera en annan bra sida: www.byggahus.se Där ´kan du söka på Sätesgården eller Brevik och hitta andra som byggt samma hus och få lite exaktare kalkyler

Svar på tråden Någon som byggt Eksjöhus?