• Anonym (orolig)

inte en rörelse sen imorse..

Kan detta vara normalt? Har varit helt still i magen sen i morse. Rörde sig imorse vid 06 som vanligt, men sen har det varit helt still. inte ens när jag puttar på magen får jag nån reaktion. Är i v 25
    Ska till barnmorskan i morgon, men kan inte låta bli att oroa mig..

• Svar på tråden inte en rörelse sen imorse..
  • snappi81

Jag hade oxå så några ggr när jag va gravid och man blír ju lite orolig... Tipsen jag kan ge dig är att dricka riktigt kallvatten ( som är ganska elakt egentligen, kan ju pröva det sist) Lägg dig på rygg stilla i ca 20 min och buffa lite då och då och se vad som händer, annars kan du lägga dig på sidan och dra upp benen, då blir det trångt där inne och bebisen brukar blir sur!

*För att komma vidare, måste man orka blicka framåt!*
  • Anonym

Drick ett glas saft och lägg dig på golvet, då brukar det bli fart. Är du orolig ring MVC och fråga om du kan komma tidigare.

• MaijaO

Ring för säkerhets skull. Antagligen är det ingen fara, barnet har perioder då det är mer stilla. Du kan pröva med att äta eller dricka något väldigt kallt och sött som glass eller saft. Då brukar det bli fart på dem.

Lycka till!

• Irma77

Jag skulle åka in faktiskt. 2 erfarenheter säger mig att det är det bästa att göra.
    Jag vill inte skrämma upp dig, men för din och bebis skull, så gör det.

• Anonym

Socker och att ligga stilla brukar vara effektivt, de gungas ju oftast till sömns när man går omkring.

• Anonym (orolig)

Tack för svaren har testat och tyckte mig känna några små buffar.
    Försökte få tag i en barnmorska, men de är tydligen omöjligt efter kl 12 om man inte har en tid eller är akut dålig :(
    Så jag får nog snällt vänta tills imorgon och hoppas att den lille/a bara vilar sig och vaknar till ordentligt snart

• Anonym

Jag har för mig att efter v.26 bör man känna bebben varje dag, innan dess kan det vara lite olika.. Men kolla upp det så du blir lugn! För mig var det så att när jag la mig ner på natten så kom det igång. Detta var jag skitnojjig över, åkte inte 2 dagar innan min förlossning för jag var så orolig. De är jättevana vid sånt här. Kram!

Svar på tråden inte en rörelse sen imorse..