Inlägg från: varfördåför |Visa alla inlägg
  • varfördåför

Hur skulle du hantera detta ??

ni kan inte skruva ner varmvattnet så attdet finns mindre, tills hon har lärtsig (vet ju inet vad ni har för uppvärmning)  min pappa äldade bara tills vattnet var ca 80grader o då räckte det maxx tio minuter om ens det sedan blev det kallt osså ääldade han mer efter jag hade duschat för att ha till disk och tvätt, men det kanke är svårt om man har tex direktel

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

kan ni inte ha olika dusch dagar om ni inte moste duscha varjedag allihop) eller att hon duschar på kvällen o ni andra på morgonen eller så?

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

klart attd et är, men jag försökte ge lite råd, detta rör sig ju inte om rästen av erat liv ändå, antligen kommer hon j ckså att inse att det finns andra i familjen eller så kommer hon att flytta hemifrån (vilket som nu kommer att inträffa först) självklart är det jobbigt nu, men det kommer tat bli en ändrig på något vis!

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

har ni förklarat för henne, att det kostar pengar, har hon koll på att saker har ett pris? direktel är inte billigt.. om ni säger att småsyskonen (det fanns sådana va) inte får bli duschade då de behöver för att det inte finns något vatten?!

man är ju ganska självisk då man är i tonåren och jag duschar järna väääällldigt länge fortfarande (det blir som en fristad), men de flästa föröker ju ändå att bättra sig då de verkligen får veta konsekvenserna av sitt handlande!

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

ok.. slapp sambo bortskämd unge? någon av er måste ju tatag i detta, se till att din sambo tar ansvar!

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

han måste ju göra något, eller så får han deligera det till dig, så får du tatag i det i stället, men då får han stå bakom dig o vara på din sida.

När får vi en Gloria?
  • varfördåför

jag vet ju bara hur min pappa gjorde och hos mamma hade vi inte det problemet då varmvattnet aldrig kunde ta slut där

jag förstår att d i nte vill bli ovän med henne om ni just  har börjat få en "bra" relation. men har du sagt det till sambon då, han borde väl vara vuxen nog att fatta ett vanligt resonemang?

När får vi en Gloria?
Svar på tråden Hur skulle du hantera detta ??