Min inneboende bara bråkar, hjälp!
Jag bor i en 3:a och för ett par månader sedan fick jag en inneboende. Det är en tjej som jag känner via gemensamma intressen, hon saknade boende tillfälligt och jag föreslog att hon kunde hyra ett rum av mig tills hon hittade något. Vi har skrivit kontrakt som gäller tom 30/4.
Men hon bara bråkar! Hon har bråkat en massa om småsaker och blivit helt hysterisk och jag har inte skrikit tillbaka utan försökt att lösa problemen praktiskt.
Imorse gick jag upp en stund före henne och när jag skulle iväg började hon prata om att jag bullrar så att hon inte kan sova. Jag sa att jag försöker vara så tyst som jag kan och då började hon prata om att det låter när jag stänger dörrar. Jag sa ursäkta, jag försöker stänga dem så tyst som möjligt och då sa hon att hon tyckte att jag inte ska stänga dem alls. Det tänker jag inte göra och det sa jag också, om jag sitter på mitt rum och läser så vill jag ha dörren stängd och samma sak om jag är på toa.
Då började hon prata om att jag är uppe för länge på kvällarna och anmärkte på att jag hade åkt till universitetet igår kväll kl 19 för att skriva en sak och att det var idiotiskt att börja med något så sent. För det första så hade jag jobbat med det hemma hela dagen och skulle bara renskriva och för det andra (och viktigare) så har hon inte med det att göra. Hon skulle inte ha att göra med om jag skulle vara ute och supa hela nätterna, det är inte hennes sak. Jag blev väldigt irriterad på henne och jag blir bara mer irriterad nu när jag tänker på det. Hon sa att hon tyckte att jag ska gå och lägga mig senast kl 23 och det kan jag inte om jag har mycket att göra eller ska ut någonstans och dessutom så HAR HON INTE MED DET ATT GÖRA!!! Till på köpet sa hon att hon trodde att det skulle vara bra för mig att sova mer!
Jag ska säga till henne att jag försöker vara så tyst som möjligt och att jag ska låta bli att stänga dörrar om det inte är nödvändigt. Men om hon har några åsikter om hur mycket jag jobbar eller hur många timmar jag sover så får hon hålla dem för sig själv. Som sagt, hon skulle inte ha att göra med om jag tillbringade hela nätterna på svartklubbar, morr!!!!
Alltihop är så jobbigt att jag vill inte ens åka hem och träffa henne. Vad ska jag göra???