• figo82

Högt järnvärde

Har inte heller hört något sådant. Hade själv rätt så högt blodvärde men enligt min barnmorska så var det bara bra.

Har sett att du också bor i Kiruna och är ungefär lika långt gången som jag...får man fråga vem du har som barnmorska?

• figo82

Har hört lite konstiga saker om henne, själv har jag Åsa. Trivs jättebra med henne!

Lite nyfiken...när ska du på UL?

• figo82

Ska på UL 30/4...så det närmar sig. Jag har precis gått in i vecka 15. Känns så skönt. Fick ett missfall i november och det har gjort mig lite nojig, men nu vågar man börja tro att det ska gå vägen denna gång.

Du ska se att det inte är någon fara, i boken man får från MVC så står det ju också att det är vanligt att blodvärdet sjunker i mitten av graviditeten.

• figo82

Jag förstår dig, ibland blir man galen på sig själv. Jag har varit så rädd för att berätta för någon eftersom jag då trott att det skulle innebära otur, men nu är det lite svårt att dölja magen.

Men jag försöker lugna mig genom att tänka på att det faktiskt är väldigt liten risk för att något ska hända nu när man kommit så långt.

Svar på tråden Högt järnvärde