• Anonym (orolig)

Ont vid levern- annat än cancer???

Har idag varit på VC för att jag har så stora problem med magkatarr, mår illa och sånt.

Hon (läkaren) klämmer och känner på magen och över levern gör det alltså ont.
    Hon skickar raskt iväg mig till lab för att ta prover och nu ska jag alltså vänta en vecka eller två på resultaten, då ett av proverna tar lång tid.

Det enda jag vet om lever sjukdomar är cancer eller skrumplever.

Då jag inte är suput tror jag inte att det är skrumplever.
    Cancer har vi i släkten, bl.a dog min mamma av levercancer.
    Men det började med bröstcancer.

Undrar nu om någon kan sprida lite ljus över detta med leversjukdomar, vad det finns för någe och så.

Nu tror jag inte benhårt att det är nåt fel med mig, jag går alltså inte och gräver ner mig men liiiite fundersam e man ju

• Svar på tråden Ont vid levern- annat än cancer???
  • Spartacus

till att börja med, lugna ner dig! det finns väldigt många fler orsaker än cancer när vi talar om smärta och särskilt i magtrakten som är så känslig...

man kan även felrikta smärtan så det är ju möjligt att det egentligen inte är levern som är drabbad!

ta en sak i taget, följ provsvaren och stirra dig inte blind på släktens sjukdomshistoria, den behöver inte säga ett dyft om just din kropp

hoppas verkligen du får svar snabbt så du kan börja se på alternativ istället för att bara oroa dig...

• Anonym

Skulle det inte kunna vara gallan? Jag hade mördaront över levern när de upptäckte min gallblåseinflammation.

• Anonym (orolig)

njo, hon förde gallan på tal och undrade om vi hade gall besvär i släkten.
    Min bror opererade bort gallan för ett par år sedan, men han fick ju otroligt ont i magen om han åt fet mat och sånt som inte är bra för gallan

• Anonym

Jag hade inte ont vid viss mat, utan mest hela tiden. Plus illamående.
    Hoppas du får svar snart!

• Anonym

En lite dum fråga, men vart sitter levern?

• marna

På höger sida magen nedan revbenen men ovan höftbenet

• Solangelika av Isfolket

Har själv haft toxishepatit med väldigt höga levervärden.
    Kan bara säga att jag var väldigt dålig.
    Mådde illa,kräktes,var orkeslös & även
    dålig i magen.Syns på proverna om det skulle vara levern.
    Fick göra en biopsi på levern vilket visade att jag har en läkemedelsallergi.Fick äta kortison & är idag helt frisk & har inga problem alls med levern.
    Finns juh annat "runt" levern som kan göra ont också
    som tex gallsten även magkatarr kan göra väldigt ont.
    Lycka till!!

Svar på tråden Ont vid levern- annat än cancer???