Tips på nyttiga mellanmål för vuxna! :)
Har börjat äta enligt tallriksmodellen samt även mindre portioner och mindre bröd. Funderar på vad som är "okej" att äta som mellanmål på kvällen som inte är onyttigt?
Har börjat äta enligt tallriksmodellen samt även mindre portioner och mindre bröd. Funderar på vad som är "okej" att äta som mellanmål på kvällen som inte är onyttigt?
Frukt?
Jo, självklart frukt men något mer mättande än det om det finns
Keso med frukt
Knäckemacka
yoghurt, kiwi och ett digestive kex
Jag brukar äta tex ett glas yoghurt med lite musli i, eller lite nötter.
Ett ägg kokt eller stekt är också ok mellanmål.
Banan och dricka mycket vatten. Dricker man mycket fyller det magen bra!
hyvlad kål och morot med fetaost, lite olivolja, örtsalt & peppar.
jag åt det idag och det var faktiskt gott! (har inte varit och handlat på ett tag, så jag hade inte mycket till val)
knäckebröd med hoummus, avokado och tomat kanske. mmm.
keso med kanel och äppelbitar , till det en knäckemacka med skinka och tomat,gurka,och paprika
det äter vi ofta till mellanmål här hemma.. även dottern =)
äppleklyftor, russin, mandel & lite nötter?
Banan med keso till, supergood!
en favorit som jag fortfarande kör med är att dricka mycket te med olika fruktsmaker samt äta frysta hallon till. det känns lyxigt och gott!
keso är gott till mycket =)
och nyttigt !
vi har alltid minst en stor burk hemma..
keso på knäckemacka med med gott =)
Tärna äpple och banan, blanda naturell yoghurt med mycket kanel och häll över frukten. Mums!
Oj nu har det ramlat in hur många tips som helst!! Får anteckna favoriter och bege mig iväg och handla sen Måste tyvärr hålla mig borta från mjölkprodukter då magen inte säger välkommen till såna..
Tror att det blir knäckemacka med kokt ägg eller rökt kyckling och till det en kopp te..
knäckebröd med makrill eller tonfisk och skivad tomat
laktosfil, skivad banan, musli
nätter & russin
avokado på grovmacka med keso och rödlök
fruktsallad
frysta bär över lag är gott att ha hemma!
på ica har de frysta exotiska frukter. de är jättegoda!
som kvällssnack kan man mixa olika frysta bär tillsammans med lite honung så blir det nästan som glass (okej, mer som sorbet, men ändå)! mmmmm