• Tjockomammut

Philips avent bröstpump=vakumproblem. SKIT!

Nån mer som har trouble med avent bröstpump. (handpump) Den tappar likssom vakumet hela tiden. Jag blir fan galen. Det är frustrerande nog att sitta och pumpa som en dj..la kossa. DYR var den också.
    Nån som känner igen? Tips? Man kanske ska hyra en rejäl elektrisk istället. Är det BB som gäller då?

• Svar på tråden Philips avent bröstpump=vakumproblem. SKIT!
  • Busbellan

Nej, har aldrig haft några problem med vår sån. Pumpade ändå enbart och ammade inte alls i drygt 3 veckor.

Mamma till Nora, August och Ella
  • Duffy Duck

Känner igen problemet. Det hjälpte mig:

Fukta silikonkudden som sitter i tratten med vatten (eller din mjölk).
    Om det inte fungerar: Prova att köra utan silikonkudde i tratten (fuktar tratten).
    Tryck tratten hardare mot brösten.

• Pilea

Håller med! Det där lilla membranet som gör att det blir vakum lossnar jämt, poffar liksom till rätt som det är och då måste man ta isär hela pumpen. Jäkligt irriterande!

• Tjockomammut

Ok, då är det inte fel på bara min då. Bra att veta. Jag ska testa att köra utan gummitratten nästa gång som du duffy duck nämnde... Men visst är det irriterande! Varför kan ingen komma på den ultimata superpumpen. Kanske någon av oss får göra det. Cool

• Pilea

Vi kanske har felkonstruerade bröst

• Blue666

Jag satt o svor som en tok när jag skulle pumpa för första gången.....jag hade vänt den lilla plast plutten åt fel hål...sen så funkade det fint=)

• londonkarin

Har ar en till som har en problem med den pumpen! Har endast anvant den 2 ganger (min bebis ar bara 1 v.) och nu verkar den inte funka alls, dessutom gjorde det svin ont!! grrr..

• Pess

Jag använde min dagligen i mer än 6 månader. Utan silikonet på tratten. Var bara extremt noga när ni monterar den. Jag betraktar in som ett av de allra bästa inköpen. Jag hade även under en period elektrisk hyrpump, men Aventen funkade nästan bättre...

• Tjockomammut

Jag lyssnade på tipsen att ta av tratten, och ni hade rätt det blev bättre vakumsug faktiskt, men jag tyckte det kändes lite obehagligt... tutten åkte likssom in lite för långt i tratten. Haha...

Svar på tråden Philips avent bröstpump=vakumproblem. SKIT!