• aktuelle

Vad finns det för nyckelfärdiga FUNKIShus?

Vi har fått en tomt och kollar på hus. Bara kollat på älvsbyhus då vi vet vad vi får för pengarna (vet många med älvsbyhus) men jag gillar funkishus, men har ingen aning vad de kostar om vi ens har råd att bygga ett sådan.. vilka finns och vad kostar dessa?

IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Svar på tråden Vad finns det för nyckelfärdiga FUNKIShus?
  • Gorban

Funkistrenden kommer starkt och nu har flera av hustillverkarna ett antal sådana hus i sina kataloger. Surfa runt på nätet och kolla.

• Tittij

Vi bygger Eksjöhus funkishus Söderviken. Kolla på www.eksjohus.se
    Är kanske inte 100% funkis, men vi gillade stilen.
    Har för mig att vi betalar 1,5 miljoner för materialsatsen. Då får man göra allting själv. Vill man ha ett nyckelfärdigt hus att flytta in i kostar det cirka 3,5 miljoner med allting.

• aktuelle

haha, inte vår prisklass med andra ord :P ett älvsbyhus kostar kring miljonen , nyckelfärdigt 

Tittij skrev 2008-04-08 10:45:41 följande:
    Vi bygger Eksjöhus funkishus Söderviken. Kolla på www.eksjohus.seÄr kanske inte 100% funkis, men vi gillade stilen. Har för mig att vi betalar 1,5 miljoner för materialsatsen. Då får man göra allting själv. Vill man ha ett nyckelfärdigt hus att flytta in i kostar det cirka 3,5 miljoner med allting.
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • aktuelle

jo, kollat lite, men det finns inga priser så man vet inte ens vad de börjar på.. om det är som med eksjöhus så är det inte ens att fundera på..

Gorban skrev 2008-04-08 10:42:42 följande:
    Funkistrenden kommer starkt och nu har flera av hustillverkarna ett antal sådana hus i sina kataloger. Surfa runt på nätet och kolla.
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Bellansmamma

Eksjöhus lyckan funkis till hör deras budgethus, allstå lite billigare än deras andra och jag tror att den ligger på ca 1,8 nyckelfärdigt. Men då är det ju betydligt hörge standard än älvsbyhus!!!!

• Mamma Anna

Vi var och kollade på ett Borohus för något år sedan, det var riktigt fint men jag kommer inte ihåg vad det skulle kosta som nyckelfärdigt. Nu byggde vi inget hus men i framtiden kan jag tänka mig ett sånt.

• aktuelle

Vad skiljer dem åt? Man kan ju bara köpa det man har råd med :P klart man vill ha det bästa, men smakar det så kostar det ;)

Bellansmamma skrev 2008-04-08 14:11:11 följande:
    Eksjöhus lyckan funkis till hör deras budgethus, allstå lite billigare än deras andra och jag tror att den ligger på ca 1,8 nyckelfärdigt. Men då är det ju betydligt hörge standard än älvsbyhus!!!!
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • Tittij

Men nyckelfärdigt menade jag att de gjuter grunden och allt sånt. Tror inte att det ingår i Älvsbyhus 1 miljon.
    Nyckelfärdigt Eksjöhus (bara huset då) kostar strax över miljonen.

Vi jämförde en hel del husleverantörer innan vi bestämde oss och Eksjöhus har högst kvalitet.
    Tex ingår stegljudsisolering mellan våningsplanen.

Det är rejäla dörrar i standardutförandet och inte såna där som man slår rakt igenom om man snubblar.

Trappan är i massiv ek, inte eklaserad björk som tex Myresjö kör med.

Det är kvalitetsgrejer som vitvaror mm

• aktuelle

HAHA, dörrar som man slår rakt igenom? :) Vi ska ha enplans, är inte intresserad av 1 1/2  eller 2 planshus.

Tittij skrev 2008-04-08 15:15:12 följande:
    Men nyckelfärdigt menade jag att de gjuter grunden och allt sånt. Tror inte att det ingår i Älvsbyhus 1 miljon. Nyckelfärdigt Eksjöhus (bara huset då) kostar strax över miljonen.Vi jämförde en hel del husleverantörer innan vi bestämde oss och Eksjöhus har högst kvalitet. Tex ingår stegljudsisolering mellan våningsplanen. Det är rejäla dörrar i standardutförandet och inte såna där som man slår rakt igenom om man snubblar. Trappan är i massiv ek, inte eklaserad björk som tex Myresjö kör med. Det är kvalitetsgrejer som vitvaror mm
    IRMA 0612 & HELGE 0801
  • aktuelle

1 miljon är för rubbet, det är grund och alltihop, det är inte platta på mark på älvsbyhusen utan torpargrund.

Tittij skrev 2008-04-08 15:15:12 följande:
    Men nyckelfärdigt menade jag att de gjuter grunden och allt sånt. Tror inte att det ingår i Älvsbyhus 1 miljon. Nyckelfärdigt Eksjöhus (bara huset då) kostar strax över miljonen.Vi jämförde en hel del husleverantörer innan vi bestämde oss och Eksjöhus har högst kvalitet. Tex ingår stegljudsisolering mellan våningsplanen. Det är rejäla dörrar i standardutförandet och inte såna där som man slår rakt igenom om man snubblar. Trappan är i massiv ek, inte eklaserad björk som tex Myresjö kör med. Det är kvalitetsgrejer som vitvaror mm
    IRMA 0612 & HELGE 0801
Svar på tråden Vad finns det för nyckelfärdiga FUNKIShus?