• Flippen

Dr Brown nappflaska

Jag flaskmatar min lille 1 mån gosse och hade tänkt införskaffa Dr Browns nappflaska, och behöver lite tips...

Det finns ju både 120 ml och 240 ml. Vilken använder ni till ersättning? Tycker 240 ml låter onödigt stort men å andra sidan äter han idag 100-120 ml/mål.

En annan fundering är om man ska välja wide neck eller standardflaskan. Vilken tycker ni är bäst?

Motivera gärna, tack!

• Svar på tråden Dr Brown nappflaska
  • miababia

vi har haft bara 1 240 flaska, han åt länge bara 120 och åt han mer så var det ju bara att göra mer. på sonen funkade det inte med wideneck, själva nappen var för mjuk.

• annika77

Vi har bara 240 ml flaskor och har bara wideneck för de fungerade bäst för vår son

• Winterfresh

har 240 ml flaskor. Använder både vanlig och wideneck....

• Finesse

vi har 240 ml flaskor.. wide neck å vanlig.. men wide neck funkar mkt bättre på henne.. så vi använder bara dom två nu.

• ann0rlunda

varför är wide neck så bra?

• Finesse
    Emelie88 skrev 2008-04-08 20:54:53 följande:
    varför är wide neck så bra?
    jag vet inte.. för ebba så funkar den bättre än när hon får in hela nappen i munnen.. hon äter saktare å spyr mindre. dom måste ju dessutom gapa större som dom gör när dom äter från bröstet.
  • Miss Lau

Skulle absolut köpa 240 ml. De allra flesta (alla?) barn äter portioner på ca 200 ml när de blir lite äldre.

• Vintersjäl

Vi har 240 ml, 6 vanliga flaskor och 1 wide-neck. Märker ingen skillnad, annat än att nappen till wide-necken är lite...ostyrig. Sonen verkar dock inte märka någon skillnad 
    Köpte en 120 ml flaska när sonen var 4 dagar, tre dagar senare åt han mer än 120 ml och det var alltså ett onödigt köp. Rekommenderar att köpa 240 ml, förr eller senare kommer din son säkert äta mer än 120 ml

• buffybus

har också en 240 ml.. tyckte det va onödigt o ta 120... 

har den vanliga varianten.. vet inte ens vad wide necken är för nått
    Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • Flippen

Tack för era svar!

Jag har nu beställt 2 st 240 ml standard!
    Får testa och se hur den funkar på min son, annars får jag väl testa wide neck också!

• mommys minute

Kan vara bra att ha en liten också för vatten...nåt som barnet lättare kan hålla själv.

• buffybus

Flippen: jag frågade på Babyland om Wideneck.. och det är bara en design.. alltså inget märkvärdigt med den.. den e bredare bara i flaskan är den andra.. så då är det bättre o ta den standard för när man skakar ersättningen så får det bättre fart! om du förstår..

Jocke+André älskar er mest av allt!!
  • myilem

Vi köpte Wide neck för att den skulle gå in i micron, vår son har alltid varit väldigt glupsk men nu tvingades han äta lite långsammare vilket gjorde att han inte spyr längre.

Mamma till Andy
  • saphiraLilja

jag har en 120 ml o tycker den är för liten... tycker den läcker lättare nu när han äter mer (120ml/gång)
    så jag ska köpa en större....

Svar på tråden Dr Brown nappflaska