• beadis
    Äldre 8 Apr 09:44
    17407 visningar
    66 svar
    66
    17407

    Irriteras du av Glassbilens trudilutt musik?

    Det står en artikel i våra tidningar på nätet....helglass melodi rena tortyren...är du en av de som retas av det?

    aftonbladet.se

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 09:45
    hemglass heter det ju...sorry

  • Svar på tråden Irriteras du av Glassbilens trudilutt musik?
  • Sallis­en
    Äldre 8 Apr 09:44
    #1

    Nej, störs inte av det direkt. Man hör den ju, men det är ju bara en kort stund. Värre är det ju med alla motorcyklister som börjat dåna på vägarna igen...............

  • Jinxy
    Äldre 8 Apr 09:45
    #2

    Nej jag tycker den är mysig.

  • Vicryl
    Äldre 8 Apr 09:47
    #3

    Ja, det var inte så kul häromdagen när jag äntligen hade fått min lilla son att somna ute i vagnen och glassbilen backar in på gården och spelar sin melodi hela 2 gånger!!! Ungen vaknade ju naturligtvis momentant och var otröstlig...

  • Ayya
    Äldre 8 Apr 09:47
    #4

    Nej absolut inte.

    Och nu ska dom visst lägga ansvaret på överviktiga barn på hemglass.

    Är väl knappast hemglass som tvingar föräldrarna att köpa glassen.

  • Äldre 8 Apr 09:48
    #5

    Som barn var den kanon. Som vuxen -med barn hemma- är den rena pesten

  • Äldre 8 Apr 09:48
    #6

    Själv bryr jag mig inte, men sonen blir ibland hysteriskt rädd när han hör den och det är _inte_ roligt! De stannar precis utanför vårat hus, så jag har fått ringa och be dem sänka volymen, ett tag flyttade de på hållplatsen också, men nu är det någon ny som kör. *suck* Det värsta är att den hörs så länge, redan när den är på andra sidan byn hör vi den, dessutom kommer den så sent, oftast inte förrän vid 21-tiden. Lagom kul om den väcker sonen då och får honom att gallskrika!

  • Äldre 8 Apr 09:49
    #7

    när jag var liten så berättade inte min mamma för mig att det fanns en glassbil.Hon ville inte höra tjatet efter glass varje gång den kom.Så jag trodde länge att det bara var en bil med speciell tuta.Tills min kompis berättade för mig att det var glassbilen och att man kunde köpa glass av den. Då gick jag ner och förklarade för min mamma (som jag trodde inte visste) att det minsann var glassbilen som lät så.

  • beadis
    Äldre 8 Apr 09:50
    #8
    Flutterby skrev 2008-04-08 09:48:37 följande:
    Själv bryr jag mig inte, men sonen blir ibland hysteriskt rädd när han hör den och det är _inte_ roligt! De stannar precis utanför vårat hus, så jag har fått ringa och be dem sänka volymen, ett tag flyttade de på hållplatsen också, men nu är det någon ny som kör. *suck* Det värsta är att den hörs så länge, redan när den är på andra sidan byn hör vi den, dessutom kommer den så sent, oftast inte förrän vid 21-tiden. Lagom kul om den väcker sonen då och får honom att gallskrika!
    förstår dig helt o hållet...hur ofta kommer den? Är det inte varannan vecka, det är ju ganska ofta isf
  • FH Mamma
    Äldre 8 Apr 09:50
    #9

    Här spelar dom inte länge.
    Jag vet inte om det beror på att de vanligtvis gör så eller för att sonens farfar kört glassbilen, sonens faster kör glassbilen och sonens farbror kör glassbilen. De som kör vet vart vi bor så kanske spelar de mindre pga det men jag tror inte det.

  • Äldre 8 Apr 09:51
    #10

    Ja jag störs av den speciellt eftersom dom kommer mellan 21.00-21.30 så kan jag bli lite leds barnens rum ligger nämligen mot vägen....


    Stolt mamma till två töser och en bebis i magen kärlek
Svar på tråden Irriteras du av Glassbilens trudilutt musik?