• BimBim o Knorrans Mamma

Ska dömda pedofiler hängas ut?

Vill veta vad ni tycker om vi bara pratar om dömda pedofiler istället för alla grova brottslingar.
    Startar omröstningen pga den förra jag gjorde här.
    Vill ni veta om ni har en pedofil som granne tex?
    Länk till andra tråden.
    www.familjeliv.se/Forum-5-74/m31545273-3.html

(¯`°?.¸ ♥ BimBim ♥ ¸.?°´¯)
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-08 13:33
    Med dömd pedofil menar jag en pedofil som gjort övergrepp på barn. inte bara kollat barnporr. Vilket är jävligt det med!!!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ska dömda pedofiler hängas ut?
  • Triskele
    Svar på #1609
    Det kan du räkna med att det gör.

Pedofilen som våldtog mig bor i just Luleå.

Klart dom ska ta utdrag ur belastningsregistret inom barnomsorgen.
    Gör dom inte det bryter dom mot lagen.
  • Triskele
    Svar på #1610
    Det är inte rättvisa att göra ett offer till en förövare.

Vilket är det man blir om man anmäler och påföljderna är människofientliga.
  • NoXigen

Din syn på det, och inget jag håller med om.

Triskele skrev 2008-06-29 13:44:40 följande:
    Svar på #1610Det är inte rättvisa att göra ett offer till en förövare.Vilket är det man blir om man anmäler och påföljderna är människofientliga.
  • Triskele

NoXigen skrev 2008-06-29 13:46:04 följande:

Din syn på det, och inget jag håller med om.
    Det behöver du inte göra.
  • Pruttiluskan

Klart de ska hängas ut! De ska fan stå för va de gjort!

• Triskele
    Svar på #1615
    Istället för straffpåföljd?
    Känns väldigt medeltida.

Du vet, med skamstock utanför kyrkan och så.
  • NoXigen

Bra idé faktiskt

Triskele skrev 2008-06-29 14:04:29 följande:
    Svar på #1615Istället för straffpåföljd?Känns väldigt medeltida.Du vet, med skamstock utanför kyrkan och så.
  • ellla
    Triskele skrev 2008-06-29 12:53:04 följande:
    Svar på #1606Varför överhuvudtaget låta barnen gå över till personer du inte känner väl?Vem som helst kan förbryta sig mot dina barn. Det krävs inte en fällande dom för att bli en förövare.Jag menar att vård är det enda humana alternativet.Men visst om vi ska vara inhumana så bör vi återinföra dödsstraff, stegling och skamstock.Barbari och hämndlystnad är ju bra och moderna värderingar vi bör gynna...
    Jag vet inte om du har barn, men har du det så vet du mycket väl att du inte alltid kan veta var de håller hus. Kan du då förbjuda dem att gå till någon äcklig pedofil så gör du det. Sen är det ju inte så att man bara för att man vet att det bor en pedofil på området tror att alla andra är snälla. Då är man naiv.
  • Triskele

ellla skrev 2008-06-29 14:27:19 följande:

Jag vet inte om du har barn, men har du det så vet du mycket väl att du inte alltid kan veta var de håller hus. Kan du då förbjuda dem att gå till någon äcklig pedofil så gör du det. Sen är det ju inte så att man bara för att man vet att det bor en pedofil på området tror att alla andra är snälla. Då är man naiv.
    Barn är naiva.
    Alltså får man vara allmänt vaksam och ge barnen verktyg att hantera situationer utifrån deras ålder.

Uthängning skyddar inte dina barn. Lika lite som det kommer skydda mina.
  • ellla
    Triskele skrev 2008-06-29 14:36:46 följande:
    ellla skrev 2008-06-29 14:27:19 följande:
    Barn är naiva.Alltså får man vara allmänt vaksam och ge barnen verktyg att hantera situationer utifrån deras ålder.Uthängning skyddar inte dina barn. Lika lite som det kommer skydda mina.
    Det är precis där du har fel. Uthängning skyddar mitt barn mot att råka ut för den personen som tidigare våldfört sig sexuellt på barn. Men detta är tydligen väldigt svårt att förstå .
Svar på tråden Ska dömda pedofiler hängas ut?