Problem med mens efter skrapning?
Isse72 -
Jag hade två MA ganska väldigt tätt under 2006, skrapades båda gångerna. Efter 2:a skrapningen dröjde det ca 3 månader innan jag fick igång cykeln igen. Tyvärr var mensblödningarna inte som innan. De var mycket mindre, och efterhand reducerades mensblödningarna endast till koagulerade spottings. Jag hade dock FRUKTANSVÄRT ont vid tid för mens. Min gynekolog trodde inte att jag hade ordentlig ÄL (vilket jag själv visste att jag hade) och föreskrev Pergotime, helt i onödan. Efter nästan ett helt år utan ordentliga mensblödningar fick jag äntligen diagnos av en annan läkare; Ashermans Syndrom, sammanväxningar i livmodern orsakade av skrapning. 3 månader senare opererades jag för det (hysteroskopi) och ytterligare 2 månader senare var jag gravid igen - det hade jag inte kunnat bli under hela tiden med sammanväxningar.
Med detta vill jag bara tipsa om att vara uppmärksam på om man inte får tillbaka normala mensblödningar ca 4-6 mån efter skrapning, då kan det handla om sammanväxningar i cervix/livmoder.