Inlägg från: MalleNalle |Visa alla inlägg
  • MalleNalle

Hur finansierar ni er adoption?

Vi sparar, sparar och sparar! Jag hade turen att få börja jobba nattskift på min fabrik för 1 ½ år sedan. Ett jobb med mycket bra OB. Så alla extra pengar som jag tjänar sparar vi. Sen fick vi ett litet arv för några månader sedan som också hjälper till.
    Som många andra, så köper vi också saker till barnet efter hand.

Men att få barn är värt hur mycket som helst, det går inte sätta en prislapp på det. Hade det kostat dubbelt så mycket så hade vi ändå aldrig tvekat!!

• MalleNalle

Så sant som det är sagt!

Självklart förstår jag att inte alla ha den möjligheten att spara, ta lån eller ha snälla far-mor föräldrar.

Livet är INTE rättvist!

Manchester skrev 2008-04-08 22:16:46 följande:
    Det är förstås helt sant! Även om vi hade fått leva på havregrynsgröt i ett år för att få ihop pengarna så hade det varit värt det. Samtidigt känns det så väldigt orättvist mot dem som kanske måste ta till havregrynsgröten redan som det är. Jag vet inte hur högt adoptionsbidraget borde vara och det kanske inte alls är en bra idé att behovspröva det (vem ska anses ha behov? Den som tjänar dåligt, den som har stora utgifter eller den som bara är dålig på att spara?). Har alltså ingen lösning, men jag lider verkligen med dem som helt enkelt inte har utrymme att spara till en adoption och som inte heller har möjlighet att få lån. Känns så hårt att någon ska dömas till barnlöshet pga ekonomin.
Svar på tråden Hur finansierar ni er adoption?