• Mammzoy

linne från apoteket?

jag har fått för mig att jag har hört flera av er tipsa om att man kan sova i ett ammningslinne från apoteket då brösten känns tunga! Jag jag drömt det? hittar inga på apotekets hemsida. Kanske är det bh från apoteket ni har tipsat om???

• Svar på tråden linne från apoteket?
  • Albin 080509

en topp vet jag finns...men inget som ger stöd utan den är väl mer för att hålla amningsinläggen på plats på natten...rätta mig någon om ja har fel

Jag Är Gravid i vecka 38 med en liten *POJK*
  • Renoveringsobjekt

Apoteketes förbandsbehå! Helt suverän! Kostar bara ca 80 kronor och jag har flera som jag sover i nu när jag ammar och måste ha amningsinlägg i behån. Jag köpte den på Apotekets hemsida (den heter förbandsbehå). Jag hade med mig dem redan till BB. Finns i vitt och svart. Ta en stor storlek bara. Jag är smal och har strl 75C på BH i vanliga fall och XL på förbandsbehån är perfekt nu när jag ammar. De är kända för att vara små i storlekarna. Behån rekommenderas att sova i när man ammar eller exempelvis efter en bröstoperation. Det stämmer att den inte ger stöd så ha en vanlig amningsbehå på dagen.

• AnniPanni

Det är en mjuk topp i typ gasbindematrial (nja lite starkare än så *s*) helt utan sömmar o den är superskön första tiden när man har Dolly Parton Boobs. Men de är små i strl, jag hade ca 85 cm i underbystenmått (och D kupa) men fick köpa XL (de krymper o torktumlingen!). De första veckorna behövde i alla fall jag inte stöd (de var så himla hårda o stora att de stod rätt ut ändå *s*) så jag använde de dygnet runt. Supersköna.

• Nennis1

Perfekt jag har också letat efter dom... Dom har dom inte framme på apoteket där jag bor och jag frågade aldrig för det var lång kö. Men nu ska jag åka och köpa dom =)

Svar på tråden linne från apoteket?