• vera82

Fondvägg.Vart snyggast!

Vi ska tapetsera och tänkte göra fondvägg men vet inte på vilken vägg vi ska sätta den.Vi ska ha den i vardagsrummet.
    Antingen på väggen där soffan står emot eller väggen där tv:n står.Kanske ska hänga upp den på väggen eller ska fondväggen vara helt tom.Vad är snyggast och har ni några bilder på era fondväggar?Har ni tapetserat resten av väggen med någon annan tapet eller har ni bara målat? Tacksam för tips och idéer

• Svar på tråden Fondvägg.Vart snyggast!
  • Bejjan

Jag har hört att man helst inte ska ha en tv framför en fondtapet, kan bli "rörigt!, vet inte om det stämmer, men jag skulle nog ha valt den andra väggen.

• Mandi74

Hade satt fonväggen bakom soffan, vill ha så neutral vägg som möjligt bakom tv:n så att det inte stör när man ska kolla på tv.
    Vi hade tapetserat hela rummet om vi nu ändå skulle gjort en vägg, hade kännts som om man gjort ett mer ordentligt jobb då.

Don't knock masturbation, it's sex with someone I love.
  • Sadie

Jag tycker nog att väggen där soffan står hade blivit finast. Vi ska göra en fondvägg i vårt sovrum, den ska tapetseras. Resten av väggarna ska målas och det gör vi i samma veva.

• vera82

Tack så mkt för tipsen.Då fick jag som jag ville
    Killen ville ha bakom tv:n

Sadie:målar ni resten vitt då eller kör ni nån färg som matchar fondväggen?

• Pikaur

Vi har en helgrå fondvägg bakomtvn. Målade istället för att sätta tapet. Blev bra. Ska sätta upp ett svartvitt foto av jycken där med nu snart, sen är det klart

• mojmojmoj

Vi har målat både fondvägg och övriga väggar....så allt är ju i enfärgat. Fondväggen är mörkt chokladbrun, och är vår "tv-vägg". Jättefint.

• carola1977

Vi har (fast vi har inte gjort det själva utan det var så när vi köpte) fondvägg bakom tv:n. Jag tycker att det passar bra och så kan man ha tavlor på väggen bakom soffan istället. Fondväggen är en svartgrå blommönstrad tapet (fin även om det inte låter som det ) och resten av väggarna är målade vita.

• vera82

Ja det är inte lätt alltså.Finns så himla många fina fondväggar men jag gillar dom med blommor.

• Sadie
    vera82 skrev 2008-04-08 22:02:55 följande:
    Tack så mkt för tipsen.Då fick jag som jag villeKillen ville ha bakom tv:n Sadie:målar ni resten vitt då eller kör ni nån färg som matchar fondväggen?
    Vi kommer troligtvis måla de andra väggarna i samma färg som bakgrunden på tapeten (grå). Om inte, så blir det någon annan färg som också finns i tapeten, tycker det smälter in bättre. Men det är ju inte alltid (snarare tvärtom) som man vill att en fondvägg ska smälta in, ofta vill man ju att den ska bryta av mot resten.
Svar på tråden Fondvägg.Vart snyggast!