Inlägg från: Tjollahopp |Visa alla inlägg
  • Tjollahopp

silverfiskar...

ja nu menar jag inte sådan dära söta fiskar man kan ha i akvarium utan de äckliga silverfiskarna som finns i lägenheten..

Någon som har/haft sådana?
    Hur blev ni av med dom?

ringde till anticemex i typ sep då jag upptäckte de, fick ett par fällor, men tydligen ha de inte hjälpt för den senaste veckan ha det bara blivit fler...

Mår illa o är så jävla äcklad av dom...:(

• Svar på tråden silverfiskar...
  • Tjollahopp

bor i en 1a... å jag har inga i badrummet utan vid data hörnan å under sängen.. INGA i sängen TACK O LOV....

• Tjollahopp

Är rädd för katter..så det skulle inte gå direkt..:S

Tror jag läst att anticimex kan spruta där man sett dom är??!! eller har jag drömt detta...

• Tjollahopp

Gaah vidrigt det dära med blöjan..:S

alltså en då å då klara jag av.. men som innan när jag kom hem från jobbet å det ligger 6st kanske... dödade de med en gaffel.. Men de lär ju komma tillbaka hela tiden...

vart la du bikarn då? i kastrullerna??

• Tjollahopp

tror itne jag har fukt.. för hade jag haft fukt/mögel så hade jag mått betydligt dåligt då jag är väldigt känslig för sådant..

Men jag ska ringa imorgon...!!

• Tjollahopp
    SessanLindberg skrev 2008-04-09 00:34:17 följande:
    Inne i skåpen , o alla hålorna jag kunde finna i lghten samt limmade igen hålen.. ;) Inte i kastrullerna .. ;)
    haha okej...

Läste något tips någonstanns att man kunde blanda bikanbonat o socker...sen skulle de dra sig till där å därmed dö..:O ´Nåja.. ska ringa anticimex efter jobbet å höra va det ha å säga..

Har fasen inte sovit en blund knappt... intog soffan för jag är så rädd att de ska komma upp i sängen...
  • Tjollahopp
    Pikaur skrev 2008-04-09 09:31:23 följande:
    Städa rummen det gäller _ordentligt_och sätt sedan in fällor från Anticimex. Det bör fungera då. Att de blir fler beror säkert på att det är skitigt och de har tillgång till sin typ av näring.
    man kan ha kliniskt rent hemma o ändå få silverfiskar...Så skitigt har jag inte ens..
  • Tjollahopp

sådära nu ha jag pratat med anticimex..å de kommer hit på ONSDAG...

Frågade dom om bikanbonaten å de sa att sålänge den luktar så håller de sig på avstånd..

Men silverfiskar är fukt/möker djur.. åså frågade hon om jag har en toa angränsande till där jag har sett djuren o det har jag..så troligtvis kommer de därifrån å ha kordinerat sig fel..

• Tjollahopp
    Jaquline81 skrev 2008-04-10 20:39:02 följande:
    Svar på #3Låter mer som ängrar då silverfiskar trivs i fuktiga miljöer, hur ser som ut?
    det ÄR silverfiskar för de är silvriga... o silverfiskar ömsa skin upp till 8ggr i sitt liv... så visst kan de lämna små skal..
  • Tjollahopp
    Jaquline81 skrev 2008-04-11 20:27:37 följande:
    Svar på #20åfasen, visste inte att silverfiskar ömsade skal...är väl bara så fastklibbad vid dessa äckliga ängrar som finns i hela sverige =/
    japp.. o silverfiskar finns i 70-80% i alla sveriges hem.. så de är inte heller så ovanlig.. väldigt lika ängrarna också. så sa iaf anticimex till mig i luren få se va de säger när de kommer nästa vecka...
Svar på tråden silverfiskar...