• Anonym (rädd)

Jag visste inte att jag var gravid och jag har festat!!!

Jag har precis fått veta att jag är gravid.. via ett VUL så kunde man konstatera att jag är i 13 veckan.. jag har haft blödningar som vanligt så jag var inte säker på om jag var med barn.. däremot så spände brösten och jag kollade för säkerhets skull. Och jag var gravid!! My god.. jag som festade typ as- mkt förra helgen.. drack typ åtta starköl och nu är jag livrädd för att jag ska få missfall eller att barnet blir missbildat. Är det någon annan som har festat av "misstag" för att ni inte visste att ni var gravida och som fått en frisk unge efter det??

hjälp vad hemsk jag känner mig nu.. men jag visste ju inte..

• Svar på tråden Jag visste inte att jag var gravid och jag har festat!!!
  • Pyris

Ja.

Jag fick reda på i vecka 18 att jag var gravid och jag hann göra mycket Nej Nej under dom veckorna. Både medicinoch alkohol och rökning.

Men jag har inte upptäckt några men på honom ännu iallafall.

• Nymphaea

jag hann också med en hel del innan jag visste att jag var gravid. men sonen är perfekt :)

• Anonym (rädd)

Nymphaea - hur långt gången var du då när du fick reda på att du var gravid?? fan jag har sån ångest att jag dör. Får jag missfall nu så kommer jag ångra mig i resten av mitt li att jag festade just den helgen.

• Anonym

jag råkade också dricka endel innan jag visste. tog dessutom dagenefter piller men sonen blev perfekt

• Anonym (rädd)

Skönt att höra att det gått bra för er.. Jag undrar hur stora riskerna är..

• Anonym

jag festade rökte och levde totalt osunt visste inget om att ja kunde vara gravid, men när jag märkte att jag blev rund om magen så testade o var iv 16. Min dotter är i dag 15 år ! Inga fel på henne.

• La Lola

Jag hann festa flera ggr innan jag visste att jag var gravid.
    Då var jag i v 12.

Jag har en till synes helt frisk 8-åring.

//Gordon Ramsay är min idol
  • Anonym (rädd)

Tack tack tack.. ni lugnar ner orostrollen en aning iallafall. Jag håller på att gå åt av oro. Fan att jag inte förstod att jag var gravid.. men men..

• Nymphaea

jag minns inte riktigt när jag fick veta. nåra veckor efter mensen skulle ha kommit. jag trodde helt enkelt inte att nån som är så barnslig som jag kunde bli gravid :/

jag var också orolig i början. men min barnmorska sa att all den där statistiken som görs om att det är skadligt utgår från alkoholister eller rökare som fortsätter under hela graviditeten.
    plus att den första tiden så är det inte så känsliga delar som utvecklas. hon sa att det finns massor med folk som råkat dricka innan dom vet, och hon hade inte sett att det skulle påverka.
    och, missfall är det många som får endå, hur bra dom än har skött sej.

oroa dej inte och lycka till :)

• Circus Larsson

Jag festade och rökte flera gånger innan vi visste att det fanns någon imagen.
    var då i vecka 13 ochefter ytterligare 30 veckor kom en frisk tjej som nu är 4 år!
    Så du behöver inte oroa dig. Njut istället och lycka till :)

• Anonym (rädd)

Ja.. det kanske är så.. är mest rädd att det skulle ha skadats några väsentliga delar på den stackars bebisen. Eller att jag skulle få missfall. har liksom haft molvärk i bebismagen idag. Ja jag ska försöka att inte oroa mig. Inte så lätt men.. ni hjälper mig iallafall. Tack än en gång!!

• Stajn

Jag fick reda på min graviditet med dottern sent och jag festade också några gånger innan dess..hon var fullt frisk när hon kom och är idag en alldeles underbar liten treåring! :)

Saga -05 ~ Nu är Hugo här! 080225~
  • maij

Dagen innan jag fick reda på att jag var gravid var jag på personalfest. Och jag jobbar som bartender. Vi festade från fyra på eftermiddagen till morgonen därpå, och jag var verkligen JÄTTEFULL. Var tydligen i v 13, och jag har nu en helt frisk, superbebis! det är nog bäst att du slutar oroa dig bara =)

• Anonym ((o)perfekt)

Du, jag fick veta i v 8 att jag va gravid, jag hade rökt myyycket hasch VARJE dag tills jag fick veta att jag va gravid. Sen tvärstopp. BM sa att så länge man slutat e det "ok". Moderkakan har inte hunnit arbeta å därför har det inte gått över till barnet. Hon sa att det e farligare om man fortsätter!! Jag ber till gud att hon blir frisk, då jag har bf nästa månad! Men jag har en vän, som fick veta i v 17 att hon va gravid, snacka om vilka fester vi hade vatt på!! drack varje helg, hennes son e nu snart 3 år å inga fel på honom!!

Svar på tråden Jag visste inte att jag var gravid och jag har festat!!!