Inlägg från: FL Lisa |Visa alla inlägg
  • FL Lisa

Bildtråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 1**

Vixi skrev 2008-04-16 16:39:02 följande:
    FlLisa: åh vilken fin bild och fin kille Hur gör du bilden så där med bara en röd bil???
    tack!

Nu vet jag inte om du har photoshop och om du isf brukar jobba med bilder där i men för för att få bilden svartvit och behålla en detalj i färg så brukar jag använda mig av lagermask. Jag lägger på ett svart fotofilter ovanför bilden så blir bilden svartvit och sen kan man måla med svart pensel på det man vill ska vara i färg (när man har lagermasken aktiverad)
    Nu har jag ingen aning om du hängde med på något...men är det något speciellt du undrar över så är det bara du frågar i min gästbok så kanske jag kan förklara på ett bättre sätt.
  • FL Lisa

vilket uuuunderbart väder det har varit idag. Vi tillbringade hela dagen ute i solen och Alvin passade på att smaka lite på en blomma

• FL Lisa

tackar tackar. vi gillar att vara ute med kameran nu när det är så hääärligt väder.

• FL Lisa

vilka härliga bilder. Man blir så glad av alla härliga leenden man möts av när man kikar in här.

• FL Lisa

åh vilka härliga bilder. Mahi och Mauritz var ju ett toksött litet par. Och riktigt härligt ser dom ut att ha haft ute i sommarvädret.

vera - värsta tuffingen i nya brillorna. störtskön ju!

• FL Lisa

såg att ni diskuterat solhattar i andra tråden.

så här händer det om man skaffar sig en solhatt utan band att knyta under hakan...och tydligen så händer det gång på gång på gång på gång...

• FL Lisa

grabben som alltid är glad..

så här ser han ut när han inte får äta gräs

• FL Lisa

monkey
    vilken härlig bild. Det ser så lugnt och fridfullt ut och M ser ut att sova riktigt skönt.

• FL Lisa

fiffi. ja det verkar verkligen vara det bästa som finns. Alvin hade hunnit äta gräs, jord och blommor innan vi tog upp honom från gräsmattan och att bli upplockad därifrån var visst jämförbart med jordens undergång enligt A

• FL Lisa

och sen även en bild på när Alvin äter hemmagjord glass.

det här var verkligen en hit...och extra bra för oss eftersom Alvin varit dålig på att dricka de här varma dagarna. Glassen har vi gjort själv av sån här fruktdryck som finns på barnmatshyllorna.

• FL Lisa

vilka härliga bilder och vilka härliga barn!

vi var ju uppe i norrland nyss och vädret där var ju inte det bästa...nästan så man trodde man kommit till ett annat land.

• FL Lisa

vilka härliga bilder.
    Håller med alla som skrivit tidigare. Maja är verkligen underbart söt!

och Vixi..din korg ser ju jättefin ut. Kanske man skulle våga sig på att testa virka något själv också.

tiddelipom - vilken härlig bild på Tova. Hon ser ut att ha en riktigt skoj matstund

• FL Lisa

ser att ni diskuterar kläder

Kan här komma med ett tips på vad jag tycker kan vara snyggt att matcha ihop med villervallas orangea stjärn-tröja

mössa och jacka (den är vändbar...randig på andra sidan) från villervalla och byxorna från lindex

• FL Lisa

vilken söt liten elvira! Det är så härligt att se barnen in action med alla nya färdigheter dom lär sig

Här hemma gillar vi bollar nu för tiden.

Alvin i sitt "bollhav"

och Alvin med sin nya stooooora boll

• FL Lisa

skumboll - haha...nej vi har faktiskt inte bollar överallt..jag var rädd för att det skulle bli så med tanke på att vi köpte 200 bollar att fylla poolen med. Det lär väl bli värre när han får kläm på hur man kastar bollar omkring sig. Nu flyger det bara ut någon då och då när han viftar omkring med händerna.

Jag beställde dressen från ajabajas rea och jag älskar den. Funderar faktiskt på att försöka leta upp någon fler färg. Skulle jag vara som dig skulle jag inte stå emot mer utan köpa dig en...du kommer inte ångra dig

• FL Lisa

alvin väger typ 10 och är typ 72 eller kanske 74 lång...så trött i huvudet just nu så jag minns inte
    Jag tog i alla fall storlek 86 åt honom...vi har så mycket i 80 nu så jag köpte en som han kan växa i. Det är dock galet långa ben på den så vi får vika upp rätt mycket för att han ska kunna ha den redan nu. Men det kan det vara värt...för nu räknar jag med att han kan ha den läääänge innan han växer ur den

Svar på tråden Bildtråd för oss Stockholmare som fått barn sep/okt 07 **DEL 1**