• saris

Väcker ni era bebisar för mat på natten?

Har en 2 mån som nu sovit hela natten utan mat. Han får sista målet vid 21 och sover sen till kl 8 ungefär. Men är det inte lång tid utan mat? Hur gör ni?

• Svar på tråden Väcker ni era bebisar för mat på natten?
  • Mecii

låt honom sova du behöver inte väcka honom..han vaknar om han vill ha mat...njut medans han sover så bra för det kan vända väldigt snabbt...och dessutom rör dom sig inte så mkt om natten så därför blir dom inte hungriga......

• FrökenR

Han väcker mig. Jag skulle vara överlycklig om han sov så bra.

• skrollan2

Nädå,han vaknar när han e hungrig var glad att du får sova länge
    Min dotter somnar ca 21.30 och vaknar 06.30.Hon är 4månader

• HopeNeverFades

jag har en som är snart 3 mån och jag väcker inte honom på natten om han inte vaknar själv.. går de bara upp i vikt som de ska så behöver man inte det! de äter mer under dagarna ist för att inte behöva på nätterna! Passa på att sova och njuta =)

• Pernillis

Var glad att de är så!!!Låt honom sova såklart!!!

• Snooze

Skulle aldrig falla mej in att väcka en frisk och välmående bebis för mat. Har fyra barn och har inte väckt någon, inte ens när dom var nyfödda. Dom har sovit från ca20:00 till 05:00-06.00 från första veckan och jisses, va bra de mår idag

• mamma till Alexander

Så länge bebisen går upp i vikt som han ska så behöver du absolut inte det. Njut istället!

• MariJo

Har en pojke på snart sju månader. Innan han blev fyra månader dalade viktkurvan och då räckte inte bröstmjölken till enbart längre. (jag som sett fram emot att få amma längre.)
    Men innan dess sov han 8-9 timmar i sträck, när ha slutade med nattmålet. visserligen krävde han ibland ett extra mål med lite ersättning innan han sov för natten, men annars var det bara mjölk.

så ta vara på att han blir tillräckligt mätt av bara bröstmjölk! det kände jag när han sov så länge, och man blev utvilad själv :)
    det gjorde oss båda piggare

• saris

Tack, går upp i vikt gör han allt. Tro mig jag njuter av att få sova :)

• Lisa E

Har en 5 veckors som har sovit bra sen första dagen, men jag har aldrig väckt honom. Frågade på BB om vi skulle väcka honom, men de svarade bara mig "skulle du vilja bli väckt om du sov?". Så jag njuter av min sömn :o).

Svar på tråden Väcker ni era bebisar för mat på natten?