• saris

Väcker ni era bebisar för mat på natten?

Har en 2 mån som nu sovit hela natten utan mat. Han får sista målet vid 21 och sover sen till kl 8 ungefär. Men är det inte lång tid utan mat? Hur gör ni?

• Svar på tråden Väcker ni era bebisar för mat på natten?
  • Camilla85

Har aldrig väckt min dotter för att ge mat på natten! Hon sover för det mesta hela nätter och har nästan alltid gjort det. Hon vaknar och säger till själv när hon vill äta! =)

***Amber 071120***
  • Vintersjäl

Jag väcker inte! Sonen vaknar om han är hungrig Han sover ungefär 9 timmar per natt utan att vakna för att äta.

• Häxan Jia
    saris skrev 2008-04-09 10:56:52 följande:
    Har en 2 mån som nu sovit hela natten utan mat. Han får sista målet vid 21 och sover sen till kl 8 ungefär. Men är det inte lång tid utan mat? Hur gör ni?
    Jag har aldrig väckt min tös.... hon vaknar om hon är mätt eller närhetig.

Hon har sovit hela nätter nästan från dag ett.... får sista maten numera mellan 21-23 ungefär (hon äter mkt på kvällen) sen somnar hon nån gång mellan 23-01 (oftast) sover till 7-8, vaknar, flyttas till min säng, får mat och somnar om till nån gång mellan 9-12
    EN STOLT SLYNA söker, rik man för försörjning???
  • En bebis i magen

Sov!!!
    Vår dotter sov jättebra mellan 3v och 5 månader. Sen började hon vakna 2-3 ggr per natt för mat. Hon har ätit 21:30, 23:30, 04:00, och lär väl vakna runt 6-7 igen för mat. Jag känner mig sliten på ett helt annat sätt nu än tidigare.
    Vi ska precis börja ge välling inför natten då det är svårt att få i henne både bra mellis och gröt på kvällen. Nu ligger hon i vår säng (sällan hon får göra det men jag var så trött) medans jag är helt störd i sömnen och sitter här och lyssnar på fåglarna som vaknar...

• mammatillpojkar

dante är 2½ månad och sover natten utan mat å jag skulle inte få för mej att väcka honom!

• Ballongen07

Jag brukar väcka min pojke(snart 4 månader!) för att äta vid 00.00 nästan varje natt annars vaknar han å e jätte arg/lessen vid 03-04 för att han e hungrig! å sen e han vaken i en till två timmar! Så för att slippa väcka en sovandes arbetande pappa så väcker jag vår son för mat ja! Han verkar inte ha nått emot att få mat då å sen sover han tills runt 06-08 på morgonen å det e heelt underbart!

(¯`°?.¸ ღ♥ Elias ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Carola Carro

Lisa E skrev 2008-04-12 17:58:03 följande:

Har en 5 veckors som har sovit bra sen första dagen, men jag har aldrig väckt honom. Frågade på BB om vi skulle väcka honom, men de svarade bara mig "skulle du vilja bli väckt om du sov?". Så jag njuter av min sömn :o).
    Oj vilken snäll BB personal du hade.. Min kom in och väckte mig så ja fick väcka min bebis för å ge mat..
  • Des

nej du ska inte väcka han.

Om min lille ändå sov hela nätterna =) Han är tre månader och han vaknar 1 - 2 ggr per natt för att äta

• Anna och Mathias

Låt han sova.. Min son får sista målet vid halv tio och sen sover han hela natten fram till halv sju, sju.. Så jag är en utvilad mamma varje morgon! Ska tillägga att han får Nan2..

Elias 080118
  • Mickis74

Har aldrig väckt dom för mat...

• Marieeeee

jag väckte min son i början för min son är prematur (v 35+5) o dom på neonatalen att det är jätte viktigt att han får mat hela tiden.. de 2 första månaderna väckte jag honom men nu gör jag inte det längre.. han ligger över viktkurvan så verkar som han får det han behöver ändå

• Häxan Jia
    Häxan Jia skrev 2008-04-13 01:40:50 följande:
    Jag har aldrig väckt min tös.... hon vaknar om hon är mätt eller närhetig.Hon har sovit hela nätter nästan från dag ett.... får sista maten numera mellan 21-23 ungefär (hon äter mkt på kvällen) sen somnar hon nån gång mellan 23-01 (oftast) sover till 7-8, vaknar, flyttas till min säng, får mat och somnar om till nån gång mellan 9-12
    de skulle ju stå hon vaknar om hon är hungrig eller närheteig Fundersam
    EN STOLT SLYNA söker, rik man för försörjning???
  • Kattflickan

Jag väckte min äldste son på nätterna när han var liten. Han skulle äta var tredje timme. Det rådet fick jag från neonatalavdelningen. Han är inte för tidigt född men han har en hjärnskada.
    Min yngsta son som nu är 3 månader har jag inte behövt väcka på nätterna. Han vaknar själv när han är hungrig och det är var tredje till var fjärde timma ungefär.

• lillaMallan857

nej man ska inte väcka för att mata, om inte bebisen går upp för lite i vikt.. så har jag fattat det iaf! så låt honom sova! låter ju gudomligt skönt att han sover så länge i sträck! njut!

Svar på tråden Väcker ni era bebisar för mat på natten?