Inlägg från: Sniglar och Krut |Visa alla inlägg
  • Sniglar och Krut

Vad tycker du om Lidl

Jag har gått in på Lidl några gånger och varje gång har jag stått som ett frågetecken bland rulltårtor som håller längre än vad jag kommer att göra och tittat storögt på halvfabrikaten jag inte visste fanns.

När jag var på besök i Norge under tre veckor för några år sedan så fanns bara Lidl och macken i byn.
    Det slutade med att jag storhandlade på Statoil.

Varje gång jag åker till Ica Maxi här i Uppsala så tittar jag förvånat på bilarna som står parkerade utanför Lidl på andra sidan vägen.

Bara kassasystemet är ju ett hel roman i sig.
    Lidl är den värsta skitaffär jag har stött på. Men det verkar ju fungera här och där. Vilka är ni som handlar där, vad handlar ni, och har ni inte fått byta ut organen av tillsatserna och konserveringsmedlen än?

Det är inte så ensamt här uppe på toppen som ni där nere vill tro
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker du om Lidl
  • Sniglar och Krut
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 14:58:23 följande:
    Lidl är helt ok, vi brukar åka dit ibland & handla blöjor, grönsaker & frukt osv.
    Har dom svenska grönsaker och svensk frukt på Lidl eller är det bara från jambohambo?
  • Sniglar och Krut
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 15:00:47 följande:
    Klart de finns svenska grönsaker & frukter där.De har jätte mkt svenska varor på lidl numera, till skillnad mot när lidl öppnades här i sverige.
    så klart är det inte, eftersom dom vill hålla priserna nere. Därför jag frågade.
    Då vet jag, tack för svaret.
  • Sniglar och Krut

Kassasystemet, ja.

Först har man femton meter att lägga upp sina rulltårtor på.
    När man har betalat har man en halv sekund på sig att kasta ner allt i en kassa eftersom kassörskan måste VÄNTA med att låta nästa kunds varor åka ner på samma lilla plätt.

Är det någon utvecklingsstörd människa som har kommit på grejen?

• Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:09:09 följande:
    Inget fel på Lidl de harris pasta  grönsaker som är kravodlade  mm, TS du kanske ska ta på dig läsglasögon nästa gång.Alla affärer har läskiga kakor som håller längre än 100 år!
    Ja, men alla affärer har inte lika många olika sorters läskiga kakor som håller i 100 år.
    Och alla affärer har inte fler sorters bakverk än mat.
  • Sniglar och Krut
    gersime skrev 2008-04-09 15:11:51 följande:
    lite OT""Är det någon utvecklingsstörd människa som har kommit på grejen?""sniglar och krut, den kommentaren är verkligen kränkande! Hur tänker du när du slänger ur dig en sån sak? En person med en utvecklingsstörning kan vara minst lika smart.Ang Lidl så köper jag bara en sak där... Deras sorbet! Den är fruktansvärt god!
    Jag syftade på en utvecklingsstörd människa som inte är minst lika smart som en utvecklingsstörd människa som är minst lika smart som en människa som inte är utvecklingsstörd och smart.
    Såklart.
  • Sniglar och Krut
    denna där skrev 2008-04-09 15:13:58 följande:
    Svar på #15 Utvecklingstörd?Nej det är ingen utvecklingstörd person som kommit på det. Om du varit i mataffärer i tyskland så har dom det så i de flesta.Man packar varorna på bänkarna framför kassan. I kassan lägger du ner varorna i vagnen för att sedan gå dit att packa.
    Tyskar är mindre begåvade än resten av världen, med andra ord.
  • Sniglar och Krut
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:16:22 följande:
    Eller har du varit i Usa? de har oxå sånna skumma kassor där. Och flera påsar utan handtag.
    I Usa har jag antingen fått hjälp av personal med att packa min påse, eller så har systemet sett ut som på Ica här.
  • Sniglar och Krut
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:16:28 följande:
    Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??
    Då funkar det nog inte alls.
  • Sniglar och Krut
    Meta83 skrev 2008-04-09 15:18:20 följande:
    Vad du än syftade på så är det kränkande enligt mig med, men kalla mig partisk som jobbar med utvecklingsstörda och anser dom lika mycket värda som alla oss andra...
    Eh.
    Hahaha, och hahaha.
    Sa jag att utvecklingsstörda inte är lika mycket VÄRDA som andra?
    Men ge dig.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl