• Alicia05sMamma

Vad tycker du om Lidl

Lidl är helt ok, vi brukar åka dit ibland & handla blöjor, grönsaker & frukt osv.

(¯`°?.¸ ღ Mammas lill loppa ♥ ♥ ♥ Alicia ღ ¸.?°´¯)
  • Alicia05sMamma
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:59:33 följande:
    Har dom svenska grönsaker och svensk frukt på Lidl eller är det bara från jambohambo?
    Klart de finns svenska grönsaker & frukter där.
    De har jätte mkt svenska varor på lidl numera, till skillnad mot när lidl öppnades här i sverige.
  • Alicia05sMamma
    Jazza skrev 2008-04-09 16:09:40 följande:
    En lustig sak, som slår mig (för andra gången här på FL), är hur folk verkligen slår vakt om "sin" affär... Det verkar som att många tar jädra illa vid sig av att man dissar den affär de själva brukar handla i... Skumt fenomen, måste jag säga.
    Håller faktiskt med dig där Lustigt är det Det är trots allt "bara" en affär
  • Alicia05sMamma

Min önskan är att alla matbutiker har självscanning som Ica maxi Det är sanslöst bra

• Alicia05sMamma
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:19:45 följande:
    Oh, det har Coop här med. Gillar inte coop men älskar scanningen.Blir helt knäckt de gånger jag kommit dit och scannrarna varit slut eller något varit fel.. Man blir lite prisgalen när man kan SE direkt hur mycket man handlat. Lite snål med, mwhaha.
    Hahaha

Ja man blir bortskämd med dom Jag skulle aldrig i livet ställa mig i en vanlig kassa där längre nu när självscanningen finns. Begriper inte varför de inte skaffat den till alla matbutiker. Den är ju helt suverän både för kund & personal.
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:21:45 följande:
    jag tycker man har väldigt dåligt omdöme om man hellre köper mjölk som fart genom halva europa än mjölk från sverige.de korvörena man tjänar på det legitimerar ju absolut inte den alldeles idiotiska transporten.och de jäcka äckliga cevapicin eller vad de nu heter ska vi ju inte tala om.finns typ en naturlig ingridiens i dom.fyfan.och hållbarheten på många varor?det är ju rent vedervärdigt.och frukt och grönt ligger inte i kylar,iaf inte i de LIDLbutiker jag varit i...nä jag betalar hellre mer och får lite vettig kvalisort!
    Jag undrar en sak bara och det är i hur många butiker som frukt & grönt ligger i kylar oavsett om det är lidel eller ngn annan butik. Finns sådan butik över huvudtaget ?
  • Alicia05sMamma
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:23:57 följande:
    Jag blir dock helnojjig de gånger jag fått avstämning, skulle dö om jag missat slå in något och de tror jag försökt sno den eller nåt, fast hittills har jag klarat mig och fått en liten chokladkaka som belöning varje gång.
    Det var värst Inte bjussas det på ngt i våran butik heller
  • Alicia05sMamma
    Jazza skrev 2008-04-09 16:33:21 följande:
    Alicia05smamma: I know, älskar scanningen, speciellt nu, när man tom kan betala själv och inte ens måste träffa kassörskorna (inte för att det är ngt fel på dem, utan för att det tar lite längre tid) Grymt!
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:36:57 följande:
    det brukar vara kylaggregat(stavning?) i grönsaksdiskarna ja.iaf på "mina" affärer!
    Men det är väl långt ifrån alla butiker som har det och det är ju inte hela frukt & grönsaks sortimentet som ligger i kylarna.
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:41:15 följande:
    de allra flesta butiker har väl visst det.och speciellt de inte så stora kanske,där omsättningen inte är lika stor.viss frukt och grönt SKA ju ens inte förvaras kallt,medan viss bör det.
    Ja willys har det det vet jag.
    Ica maxi har bara typ sallad, plock svamp & sånt krims krams i kylen. resten står ute på golvet.
  • Alicia05sMamma
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:47:26 följande:
    finns här nån som köper tex den tyska mjölken och vill förklara tänket kring det?
    Nope, har en dotter som är mjölk allergiker så här hemma är det dåligt med mjölkprodukter.
  • Alicia05sMamma
    Niklas skrev 2008-04-09 16:49:10 följande:
    De frukter som ligger på de Lidl där vi handlar behöver inte vara kylda. De må hända att vissa saker blir dåligare snabbare men det är ju inte vårat problem. Det kontrollerar man innan man handlar. Har jobbar med frukt och grönt ett bra tag och vad jag sett så är det inget som behöver vara kylt där.
    Precis vad jag skulle säga men som jag aldrig kom fram till haha
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl