• beEMbe

Vad tycker du om Lidl

Inget fel på Lidl de har
    ris pasta  grönsaker som är kravodlade  mm, TS du kanske ska ta på dig läsglasögon nästa gång.

Alla affärer har läskiga kakor som håller längre än 100 år!

• beEMbe
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:11:21 följande:
    Ja, men alla affärer har inte lika många olika sorters läskiga kakor som håller i 100 år.Och alla affärer har inte fler sorters bakverk än mat.
    Ja det sägs ju att Tyskarna gillar öl och kakor

Helt ärligt har vi bara en hylla med kakor på lidl i nynäshamn men ibörjan var det säker många fler . Men här har de blivit mkt bättre och det är helt klart värt att handla här.

Förr handlade jag för 12.000 kr i månaden på ICA och jag tycker inte det är värt det . Så nu handlar jag på Lidl willys och lite på ica.
  • beEMbe
    Niklas skrev 2008-04-09 15:13:24 följande:
    Jo, det var uppe i tidningarna så jag tror att de har slutat med det.Jag hörde att Ica packade om kött som har gått ut och som bl.a. har legat på golvet. Hoppas det är skäl nog att aldrig mer handla på Ica.
  • beEMbe
    denna där skrev 2008-04-09 15:13:58 följande:
    Svar på #15 Utvecklingstörd?Nej det är ingen utvecklingstörd person som kommit på det. Om du varit i mataffärer i tyskland så har dom det så i de flesta.Man packar varorna på bänkarna framför kassan. I kassan lägger du ner varorna i vagnen för att sedan gå dit att packa.
    Eller har du varit i Usa? de har oxå sånna skumma kassor där. Och flera påsar utan handtag.
  • beEMbe

Eftersom rullbandet är minst en km lång så hinner man lägga upp allt och sedan lägga ner allt i vagnen medan de slår in varorna. Inga problem alls. Om man inte e miffo såklart.........Nä just det de var ju de som kom på kassan.

Sedan kan man pack i lugn och ro och inte stressa för att nästa person kommer med sina varor på samma rullband.

Jag älskar inte lidl men jag tycker det är helt ok och jag anser att folk är bonniga som har massa fördomar.

• beEMbe
    Linda1976 skrev 2008-04-09 15:22:55 följande:
    beEMbe: Lidl lever inte upp till mina krav på kvalitet, urval och service. Gör det mig till bonnig?
    Nej, men alla fniss där kan man väl inte handla  för att där finns ju inget som är svenskt...osv folk är rädda och nervösa för allt som ser annorlunda ut. För tio år sedan var det samma snack om willys.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl