• Linda1976

Vad tycker du om Lidl

Lidl är guds straff till människorna. Varit där och gått därifrån. Fy för.

Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:18:24 följande:
    Då funkar det nog inte alls.
    Å andra sidan är det ju omöjligt att handla massor på Lidl, så mycket finns det helt enkelt inte att välja på
    Det finns ingen mening med livet, det handlar om att hitta ett sätt att stå ut // Magnus Betnér
  • Linda1976

oj, inte meningen med fet text

• Linda1976

beEMbe: Lidl lever inte upp till mina krav på kvalitet, urval och service. Gör det mig till bonnig?

• Linda1976
    beEMbe skrev 2008-04-09 15:25:45 följande:
    Nej, men alla fniss där kan man väl inte handla  för att där finns ju inget som är svenskt...osv folk är rädda och nervösa för allt som ser annorlunda ut. För tio år sedan var det samma snack om willys.
    Utlänsk mat stör mig inte. Men jag vill ha det fräscht, mycket att välja på, bekväm självscanning, bra öppettider, service, chark, bageri - och det får jag inte vare sig på Willys eller Lidl. Och faktum är att ICA Maxi vann GPs "billigaste matkasse" för ett tag sen, så de smiskade Willys bigtime. Lidl var, av självklara skäl, inte med i testet.
  • Linda1976
    MrsQ skrev 2008-04-09 15:26:37 följande:
    Jag har alltid hatat Lidl men jag har nu hittat några bra varor som Lidl har.Dels är det blöjorna helt fantastiska, dom har oxå läckert goda potatisklyftor som är billiga, knapriga o kryddade.Sen har de frysta köttrullar 100% nötkött som är jättegott kryddade.De rullar jag in i bacon o steker mmmm...Och så har jag faktiskt hittat lite roliga o användbara saker men annars handlar jag inte på Lidl.Blir mest irreterad när jag ska handla där faktiskt så jag har svårt att erkänna att jag åker dit för ett antal varor
    Ja, gillar man E-tillsatser, natriumglutamat och färgämnen så låter det supersmarrigt   (Men sånt hittar man ju överallt iofs)
  • Linda1976
    ANOF skrev 2008-04-09 15:36:14 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:31:21 följande: Så mycket mer packande blir det INTE. Man får lägga ner varorna i vagnen en extra gång, men mer än så blir det inte.Fördelen är självklart att det går betydligt fortare, jämfört med t exempel Ica, om alla förstår hur det funkar. En lång kö kan gå otroligt fort, medans den på Ica kan ta en evighet för att det blir en fördröjning när kunder som handlat mycket ska packa ner i sina påsar. En del som håller på packar ner i sina påsar på t exempel Ica tar en väldig tid på sig, och då måste ALLA som står i kön vänta på detta.
    På Ica finns det självscanning. Punkt.
  • Linda1976
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande:
    Ica erbjuder mig den ÄLSKVÄRDA fördelen med självscanning.Ica erbjuder mig alltså att slippa köa alls.Lidl erbjuder mig hjärtinfarkt.
  • Linda1976
    ANOF skrev 2008-04-09 15:43:38 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande: Inte många Ica-butiker. Endast några av dom stora. Sen finns ju alla andra kedjor som inte har scanning.Jag har själv suttit i kassan på Ica, och vet vilken otrolig fördröjning det blir när folk ska hålla på och packa in i sina påsar. Någonting som alla andra kunder får lida för.
    Alla Maxi och alla COOP i Gbg har. Och eftersom det finns på det Maxi jag handlar så är det det som är viktigt för mig. Om ICA nära i Örebro inte har, så spelar det inte mig nån roll liksom. Man är ju mest intresserad av hur det är i den butik man valt som "sin".
  • Linda1976
    ANOF skrev 2008-04-09 15:45:05 följande:
    Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande: Du får väl sluta handla där. Men det finns många som uppskattar lidl.
    Ja, alla kan ju inte ha lika höga krav
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl