• Wroom

Vad tycker du om Lidl

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 14:59:33 följande:

Har dom svenska grönsaker och svensk frukt på Lidl eller är det bara från jambohambo?
    Det ser inte annorlunda ut än i normala ICA och Konsum. Svensk gurka på våren och sommaren, spansk på hösten och vintern.
  • Wroom
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:16:28 följande:
    Har aldrig handlat där. Har faktiskt aldrig varit in på en Lidl-butik så jag är väldigt nyfiken på det där kassasystemet som alla pratar om. hur fungerar det om man har MASSOR med varor??
    Kassörskan börjar inte slå in dina varor förrän du har lagt upp allt på bandet och kört runt din vagn och kan börja lasta i.

Förstår inte hur detta med kassabandet kan bli ett så stort problem för fullt kompetenta människor som har fjorton bollar i luften samtidigt i vanliga fall. När samma människor sedan går in på Lidl och ser kassan så blinkar det tilt i ögonen på dem och de har ingen aning om hur de ska tänka om och göra på ett annat sätt.
  • Wroom
    LAV0LINA skrev 2008-04-09 15:25:52 följande:
    Jag kan då ogenerat erkänna att om Lidl kommer hit så kommer jag tillsammans med många andra stå som ett fån och inte förstå nånting Fast jag kan ju inte jonglera heller...
    Klart man får stå som ett fån första och andra gången man ser detta mycket konstiga kassaband men sedan, det är sedan jag tycker man ska lugna ner sig och angripa problemet!
  • Wroom
    Gyllan skrev 2008-04-09 15:28:13 följande:
    Jag handlar inte på lidl av politiska skäl.Sedan tycker jag att de gånger jag har varit inne i affären så ar jag bara blivit avskräckt.
    Vilka är de politiska skälen?
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:32:31 följande:

Jag har fattat tanken, men det är ju inte smart för det?
    Det händer att människor inte använder påsar utan packar upp på bandet, ner i vagnen, ut till bilen där de har plastbackar att förvara maten i på vägen hem från affären.
  • Wroom
    Gyllan skrev 2008-04-09 15:36:04 följande:
    Wroom:Lidl är kända för att inte teckna kollektivavtal, betala sin personal förjävliga löner, inte låta dem personalen ta raster mm. Visst, det är väl upp till var och en att inte ta jobb där, men jag vill inte stödja sådana företag. På samma sätt som att ja heller itne andlar å Toys R Us.
    Jaså, de jag känner som har jobbat där har aldrig nämnt något om det.
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:37:24 följande:

Haha!Vadå, blev det smartare nu helt plötsligt?Det spelar ingen roll om ni tjatar hål i huvudet på mig om att det är smart. Det kan omöjligt kallas för smart när systemet går ut på att man ska lägga mer tid och energi på att packa upp och ner än att handla.
    Jag säger inte att det ena är smartare än det andra, det är olika lösningar helt enkelt. Vad ska vi göra åt saken? Ta det som det är och sluta hetsa upp oss så blir världen en lättare plats att vistas i.
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:42:24 följande:

Det behövdes inte.Media uppmärksammade det hela och förde deras talan i såväl tidningar som nyheterna på teve.
    En höna av en fjäder precis som många andra kvällstidningsnyheter.
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande:

Vi ska gå ihop och kräva att Lidl utvisas tillbaks till Tyskland!
    Yep, där har du något, det är mera fruktsamt!
  • Wroom

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:49:04 följande:

Så kan man ju välja att kalla det om man vill handla där med godare samvete.Jag tycker det var högst intressanta och viktiga upplysningar.Dessutom intressant att se hur reportrarna jagade butikschefer i Lidl-butikerna med mikrofoner, samtidigt som cheferna sprang som råttor mellan sockerkakorna och marmeladen in på lagret och stängde dörren.Personalen som svarade "Vi får inte svara på några frågor", var det mest synd om.
    Tja, då var det nytt och jättetacksamt att hoppa på. Vi människor vill gärna höra smaskiga saker om det vi inte känner igen. Att personalen inte fick svara på frågor är inte så konstigt, finns ingen kassapersonal på ICA heller som skulle få svara på frågor i samma läge.
    Vad det gäller löner och andra avtal så finns det ingen skillnad gentemot en annan butikspersonal. Skvaller och tråkiga rykten.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl