• TheDyingBride

Vad tycker du om Lidl

Gillar inte Lidl alls, har bara varit på en butik, den här i stan och endast en gång, men aldrig mer.
    Gillar inte upplägget på butiken, de hade inte ens några korgar att bära varor i utan enbart vagnar, vilket är otroooligt smidigt när man har en barnvagn med sig, not.
    I kassan var det jätterörigt och väldigt osmidigt upplagt (kan hända att det var personalen som gjorde det rörigt, jag vet inte om jag lägger inte ner energi på att försöka ta reda på vilket heller).

Sen vad andra tycker rör mig inte i ryggen, jag gillar bara inte affären helt enkelt så jag låter bli att gå dit.

• TheDyingBride
    Sallisen skrev 2008-04-09 16:09:09 följande:
    Kassasystemet är tyskt, bara man lär sig hur den funkar så är det ju inga problem. Det värsta är ju när nybörjare finns där och inte förstår sig på hur det funkar...
    Tur att såna nybörjare som jag bojkottar affären då så ni slipper mig.
    Fast det var iofs kassörskan som höll på att krångla med kassasystemet, inte jag..
  • TheDyingBride
    Sallisen skrev 2008-04-09 16:14:38 följande:
    Inget påhopp alltså! Bara att folk klagar i stället för att försöka förstå hur det fungerar... Men ingen behöver ju handla där, så det är ju valfritt! Bra det!
    Tog det inte som ett påhopp heller, drev lite med mig själv bara.
  • TheDyingBride
    ANOF skrev 2008-04-09 16:15:41 följande:
    Men just därför ska du ha en vagn som du lägger ner varorna i efter kassan.
    Men när man går med barnvagn då? Så smidigt är det inte att köra barnvagn OCH kundvagn.
    Och korgar hade de tydligen inte kommit på att det fanns så jag fick stapla på vagnens suflett. Handlade visserligen inte mer än tre-fyra saker, men ändå.
  • TheDyingBride
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:18:15 följande:
    Min önskan är att alla matbutiker har självscanning som Ica maxi Det är sanslöst bra
    Oh, det har Coop här med. Gillar inte coop men älskar scanningen.
    Blir helt knäckt de gånger jag kommit dit och scannrarna varit slut eller något varit fel..
    Man blir lite prisgalen när man kan SE direkt hur mycket man handlat. Lite snål med, mwhaha.
  • TheDyingBride

Lidl här verkade för övrigt vara väääldigt populärt bland tonåringar här i stan när de precis öppnat (vet inte hur det är nu.) Hörde några snorungar bakom mig på bussen som satt och berättade hur lätt det är att snatta cigaretter där och gav varandra knep.
    Misstänker dock att de ändrat cigg-systemet nu, för det lät som att det var rätt mycket cigg-stölder där..

• TheDyingBride
    Alicia05sMamma skrev 2008-04-09 16:22:28 följande:
    Hahaha Ja man blir bortskämd med dom Jag skulle aldrig i livet ställa mig i en vanlig kassa där längre nu när självscanningen finns. Begriper inte varför de inte skaffat den till alla matbutiker. Den är ju helt suverän både för kund & personal.
    Jag blir dock helnojjig de gånger jag fått avstämning, skulle dö om jag missat slå in något och de tror jag försökt sno den eller nåt, fast hittills har jag klarat mig och fått en liten chokladkaka som belöning varje gång.
  • TheDyingBride

Jisses, håller ni på än...

sär skriven skrev 2008-04-10 09:46:19 följande:

Hahahaha!!!
    Skönt att du (eller jag menar JAG, eller hur var det?) är här och håller lite ordning.
  • TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:00:49 följande:

Jaaa, dujag. Haha
    Same same but different liksom.
  • TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:03:55 följande:

Wohaa. Min karta är snart slut, vad tycker du, ska jag hämta ut fler eller ska jag skita i det? Off Topic så det RÖJKER.
    Oh shit vad svårt, min är också snart slut men jag har ett halvår till på lager, gaah. Tror jag ska testa liiite till bara för att se. (är dessutom för jävla snål för att slänga 292:- i sjön..)
    Alternativet är ju gummi så länge, köpt på LIDL då för att vara lite ONtopic..
  • TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:06:32 följande:

Haha! Du. Om det går hål på en Lidl-kondom, blir det tyska bebisar då?
    Mwhaha, jag vet inte, det går ju alltid att testa.
    Och är det så och man inte kan tyska kan man ju alltid sälja ungen på Lidl sen.
  • TheDyingBride

sär skriven skrev 2008-04-10 10:11:48 följande:

Hahahaha! Ja, jag kan inte tyska. Jo, en gång på jobbet när vår veterinär kom för att se över sina djur ville de ha kaffe. Då frågade de om de fick låna lite av min mjölk. Då lyckades jag säga: "Das milch ist leider zu alt!" Nästan av en olyckshändelse för det bara slank ur mig. Men det blir ju lite brist i uppfostran om det är det enda jag kan säga. Och amningen blir ju helkörd, då.
    Mwhaha. Hörru, nu ska jag hem och leta upp en cd-singel jag har med en tysk version av "Köttbullelåten" så kan jag lära dig men mycket användbar fras.
    Kan säga den men kan fan inte stava så jag måste tjuvkolla.

Adjö så länge!
  • TheDyingBride

Apropå bananer (ja, jag är lite efter), så hörde jag en gång för många många år sedan om någon som bitit i en banan och hörde hur det krasade till så h*n tittade på bananen och ser att h*n bitit itu en stor fet skalbagge som varit inuti bananen.
    Säkert en skröna, men det tog mig flera år att våga äta en banan utan att skiva/mosa den efter det.

Förresten måste jag spotta ut mitt tuggummi bara för att det pratas om spindlar och nu skalbaggar, tycker det börjar smaka krasigt. *rysa*

• TheDyingBride

Vet dock inte om det var en tysk banan. Mwhaha.

Svar på tråden Vad tycker du om Lidl