• ANOF

Vad tycker du om Lidl

Kassasystemet som alla klagar på är otroligt bra och smart. Om man inte förstår hur man ska använda det som kund så blir det självklart problem. Man ska inte hålla på att packa ner i påsen där.

För övrigt har lidl väldigt bra varor och mycket bra priser.

• ANOF
    MrsQ skrev 2008-04-09 15:30:06 följande:
    Men om de inte informerar om hur OOOOtroligt smart o bra deras system är o hur man använder det så blir det ju helt värdelöst...
    Ja, det borde kanske informeras på ett bättre sätt så att folk lär sig. Men man tycker väl kanske att folk skulle kunna förstå det själva.
  • ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:31:21 följande:

Hur kan det vara bra och smart när man måste packa ner, packa upp, packa ner, packa upp och sen packa i påsar?Är det smart?
    Så mycket mer packande blir det INTE. Man får lägga ner varorna i vagnen en extra gång, men mer än så blir det inte.

Fördelen är självklart att det går betydligt fortare, jämfört med t exempel Ica, om alla förstår hur det funkar. En lång kö kan gå otroligt fort, medans den på Ica kan ta en evighet för att det blir en fördröjning när kunder som handlat mycket ska packa ner i sina påsar. En del som håller på packar ner i sina påsar på t exempel Ica tar en väldig tid på sig, och då måste ALLA som står i kön vänta på detta.
  • ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:41:08 följande:

Ica erbjuder mig den ÄLSKVÄRDA fördelen med självscanning.Ica erbjuder mig alltså att slippa köa alls.Lidl erbjuder mig hjärtinfarkt.
    Inte många Ica-butiker. Endast några av dom stora. Sen finns ju alla andra kedjor som inte har scanning.
    Jag har själv suttit i kassan på Ica, och vet vilken otrolig fördröjning det blir när folk ska hålla på och packa in i sina påsar. Någonting som alla andra kunder får lida för.
  • ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:43:52 följande:

Vi ska gå ihop och kräva att Lidl utvisas tillbaks till Tyskland!
    Du får väl sluta handla där. Men det finns många som uppskattar lidl.
  • ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:47:10 följande:

Men verkar det som om jag handlar där?
    Men varför klagar du då? Det är ju valfritt att gå dit. Och lidl har mycket bra varor, det kan man inte säga något om.
  • ANOF

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 15:54:59 följande:

Lidl har mycket skitvaror, det kan man inte säga nåt om.Jag klagar eftersom jag är emot hela grejen av att importera varor till förbannelse, bla.Sen klagar jag eftersom jag orkar också.
    Alla butiker har väl varor som inte är så bra. Men överlag så har lidl en mycket god kvalitet. På många varor betydligt bättre än det svenska.
  • ANOF
    Verkligen skrev 2008-04-09 16:01:30 följande:
    Usch för Lidl..Skulle inte handla där om jag så fick betalt.
    Förklara gärna varför du tycker så.

Och sen finns det svenska varor på lidl också, till er som nu "tänker på miljön" och vill handla svenskt.
  • ANOF
    Estrellitas skrev 2008-04-09 16:14:25 följande:
    Värdelösa kassor, där man måste stå och plocka i sina varor huller om buller i en påse bara för att det inte finns något större utrymme. Känns inte inbjudande och vissa varor är inte så billiga ändå...
    Men just därför ska du ha en vagn som du lägger ner varorna i efter kassan.
  • ANOF
    Sallisen skrev 2008-04-09 16:33:41 följande:
    Frukten av sämre kvalitet????? Inte på de Lidl vi handlar på, där är frukten minst lika bra som på alla "vanliga" butiker!
    Ja, det stämmer. Frukten och grönsakerna är oftast betydligt bättre på lidl än på andra butiker. Dessutom mycket billigare.
  • ANOF
    Toyama skrev 2008-04-09 16:50:28 följande:
    fy fan skulle aldrig handla där. Btw e det inte bara araber som handlar där?
    Varför skulle det va det?
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl