• Jazza

Vad tycker du om Lidl

Röstade: Annat, nämligen (skabbigt, tycker jag att Lidl är)

• Jazza

En lustig sak, som slår mig (för andra gången här på FL), är hur folk verkligen slår vakt om "sin" affär... Det verkar som att många tar jädra illa vid sig av att man dissar den affär de själva brukar handla i... Skumt fenomen, måste jag säga.

• Jazza

Alicia05smamma: I know, älskar scanningen, speciellt nu, när man tom kan betala själv och inte ens måste träffa kassörskorna (inte för att det är ngt fel på dem, utan för att det tar lite längre tid) Grymt!

• Jazza

Vet ni, igår berättade jag för min svärmor om denna tråden.. så säger hon såhär (alltså, ingen ens i närheten säker källa, utan bara ett löst rykte) : Lidl tar sina "hundår" nu, folk handlar inte, de har alldeles för stora lokaler jfrt med sortiment osv, bara för att de väntar in att alkoholen skall släppas och börja säljas i butiker... OM detta är sant, så kommer kanske tom jag handla på Lidl

• Jazza

Torparn: Ja, de har ju väldigt mycket dö-utrymme i sina lokaler... så, visst kan det kännas som ett befogat rykte. Som sagt, då kan jag tänka mig att gå dit, det gör mig inte så mkt att spriten står i en skitig, skabbig lokal...maten däremot, är en annan femma

• Jazza

sär skriven och sallisen: Inte av mig, jag skulle inte få för mig att handla på Lidl (utom sprit, dårå ) Men inte bryr jag mig var andra handlar, eller tycker att de är muppiga för att de väljer en viss affär... Oh no, not me! och jag tycker att det känns liiite konstigt att anta att det är en viss "status" på folk som väljer en viss butik

• Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:33:35 följande:
    Kan hända..Dom har väl rätt billiga citroner på Lidl har jag hört.
    Är det skruvkork på dem?
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:42:03 följande:
    Kan vara det..
    *loggar ur och rusar till Lidl för att köpa tyska scheisse-citroner med skruvkork*
  • Jazza
    Torparn skrev 2008-04-10 09:45:05 följande:
    Gevalia blir bra, bara det är odlat i sverige så.....Tackar sär skriven skrev 2008-04-10 09:43:22 följande:
    Finns det svenskt kaffe på hotellet?
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:47:27 följande:
    När du ändå är där,passa på o prova deras gudomliga sockerkaka som heter nåt i stil med "stubelhuflenstubbe"
    Han som hittade på namnet hade käften full med ovan nämnda kaka?
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 09:50:19 följande:
    Jaaa...HUR visste du det? Det var hans fru som kom på namnet till "krobbenhoppenglockenkorven"
    Om han hade kakan i munnen, kan man ju undra var hon hade korven, som kom på ett sånt namn? Inte konstigt att tysk porrfilm smäller högst
  • Jazza
    Torparn skrev 2008-04-10 09:55:13 följande:
    Och jag ska dit i kväll
    ...jag skall dit när de får sprit
    Tänk er reklambladen som kommer: NU på Lidl: Köp ett sexpack "scleben-beben-schmitten-bitten-vodka" och få en p-rulle på köpet (OBS: Endast i utvalda butiker och så långt lagret räcker)... ser jag fram emot
  • Jazza
    Torparn skrev 2008-04-10 09:59:11 följande:
    Ja, då får de stressigt i kassorna
    Ja, i butiken i Morgongåva, som kommer vara den som väljs ut
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:03:22 följande:
    Fan,nu har jag hädat Lidl här i stan så nästa gång jag går in måste jag väl klä ut mig,annars kanske städmaskinsgestapo kör över mig,lägger mig på rullbandet,klappar till mig med en klobenhoppenstrumpkoffsalami o packar ner mig i en papperskasse från Lidl som oftast går sönder,så när en kund sen tar mig kommer jag ramla ur påsen,bryta benet å måste stanna hemma flera veckor och inte kunna gå till Lidl.
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA

*viskar till geten* : Hört rykten om nån sprit??
  • Jazza

Om vi skall snacka miljö, kan ju alla börja med att stänga av sina datorer (utom jag, som inte låter bli Lidl pga miljö, utan för att det är skabbigt där )

• Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:18:02 följande:
    Tacka vet jag butiker som packar om sin köttfärs själv,istället för att skicka runt den !!
    Japp, nu snackar vi återvinning!
  • Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:21:40 följande:
    Precis ! Å så köper vi vår egen ko,odlar vår egen morot,brygger vårt eget öl,slutar använda kondomer gjorda av dom stackars gummiträden,skrotar alla fordon, osv,osv..Vi kommer bli så underbart miljövänliga människor.
    Vi kommer lätt till himlen *tänder en cigg*
  • Jazza

Men, Catta: Hur göööör vi med bananerna??

• Jazza
    PrinsessanCatta skrev 2008-04-10 10:28:21 följande:
    Hmm... Måste man ha bananer?? Vi skiter i dom,det kan ju finnas farliga bananspindlar bland dom..
    Har bara hört om bananflugor, men...visst, vi skiter i bananerna!

Nu skall jag strax dra..måste ju veckohandla (På Maxi,dårå)
  • Jazza
    Torparn skrev 2008-04-10 10:30:23 följande:
    Jag är trädgårdsmästare så jag ska försöka mig på både kaffeodling, kakaoodling, banan och apelsinodling i sommar. Behöver nog endel peppning dockNågon annan kanske kan ta slaktbiten och producera salami och korv?Kan någon kanske även starta fårfarm så man kan få lite fetaost?
    *räcker upp handen* jag gillar att slakta, en gång styckade jag ett rådjur i min syrras badkar, det var intressant...så jag är på!
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl