• PrinsessanCatta

Vad tycker du om Lidl

Vi brukar handla på Lidl,och många varor är helt ok.

Men det som stör mig MYCKET här på våran butik är:

Vissa kassörskor.
    Sura o otrevliga.En av dom verkligen slet pengarna ur handen på mig en gång. Jag hade GOD lust att slita tillbaks dom o gå därifrån och lämna varorna i en stor hög..
    Flera gånger har jag varit med om att tex en kassörska och en personal lååångt inne i butiken gapar o skriker frågor till varann. (Kan väl inte va så svårt för den som springer runt i butiken kommer till kassörskan o pratar ?)
    Å råkar man packa sina varor för sakta,så sitter dom o suckar o glor på en som att man är helt knäpp. (Då brukar jag slöa lite extra )
    Vårat Lidl HAR några bra kassörskor också.

Deras satans städmaskiner.
    Va,fan..Man blir ju livrädd när dom kommer med dom o nästan kör omkull folk.
    Å så får man trippa som "Bambi på hal is" för att inte slå ihjäl sig på det blöta golvet.

Ibland kan jag gå in o glo på deras prylar och förundras av hur mycket konstiga saker som säljs. Tex i påsk. Så otroligt fult påskpynt o bara en massa läskiga chokladharar..

Har köpt toapapper där och det var ju skitbilligt Cool men jag tycker nog inte det var speciellt bra kvalitet.

• PrinsessanCatta
    tilda den vilda skrev 2008-04-10 09:32:00 följande:
    undrar om dom åt citroner till frukost (hihi)
    Kan hända..Dom har väl rätt billiga citroner på Lidl har jag hört.
  • PrinsessanCatta

Alltså jag är så smart..
    På Lidl har dom ju väldigt många varor som håller HUR länge som helst,eller hur?
    Jag tänkte så här:
    Man handlar på sig massor av dessa varor,packar dom i en stor rygga som man ALLTID har på sig, för en dag KAN det ju hända att man hamnar på en öde ö,rymmer hemifrån eller nåt sånt, och då behöver man ju inte svälta ihjäl,eller riskera att få i sig gammal mat.

Smart va?

• PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 09:38:44 följande:
    Är det skruvkork på dem?
    Kan vara det..Räcka ut tungan
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 09:45:10 följande:
    *loggar ur och rusar till Lidl för att köpa tyska scheisse-citroner med skruvkork*
    När du ändå är där,passa på o prova deras gudomliga sockerkaka som heter nåt i stil med "stubelhuflenstubbe"
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 09:48:10 följande:
    Han som hittade på namnet hade käften full med ovan nämnda kaka?
    Jaaa...HUR visste du det? Skrattande
    Det var hans fru som kom på namnet till "krobbenhoppenglockenkorven"
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 09:51:56 följande:
    Om han hade kakan i munnen, kan man ju undra var hon hade korven, som kom på ett sånt namn? Inte konstigt att tysk porrfilm smäller högst
    *ASG*
  • PrinsessanCatta

Fan,nu har jag hädat Lidl här i stan så nästa gång jag går in måste jag väl klä ut mig,annars kanske städmaskinsgestapo kör över mig,lägger mig på rullbandet,klappar till mig med en klobenhoppenstrumpkoffsalami o packar ner mig i en papperskasse från Lidl som oftast går sönder,så när en kund sen tar mig kommer jag ramla ur påsen,bryta benet å måste stanna hemma flera veckor och inte kunna gå till Lidl. Cool

• PrinsessanCatta
    lollisen skrev 2008-04-10 10:13:02 följande:
    Vet du hur långt produkterna transporteras innan de kommer till butiken? Varför tror du att de kan hålla så låga priser? Det är mycket tyska varor bland annat som transporteras många långa mil innan de till slut hamnar i butiken. Det är många varor som går till andra länder för att exempelvis packas, för att sedan komma tillbaks till Sverige för att slutligen hamna på lågprishandlar.
    Tacka vet jag butiker som packar om sin köttfärs själv,istället för att skicka runt den !!
  • PrinsessanCatta
    Jazza skrev 2008-04-10 10:15:25 följande:
    Om vi skall snacka miljö, kan ju alla börja med att stänga av sina datorer (utom jag, som inte låter bli Lidl pga miljö, utan för att det är skabbigt där )
    Precis ! Å så köper vi vår egen ko,odlar vår egen morot,brygger vårt eget öl,slutar använda kondomer gjorda av dom stackars gummiträden,skrotar alla fordon, osv,osv..
    Vi kommer bli så underbart miljövänliga människor.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl