• Sallisen

Vad tycker du om Lidl

Älskar Lidl! Vi storhandlar där varje månad!

• Sallisen
    MrsQ skrev 2008-04-09 16:02:50 följande:
    Vad storhandlar ni då för varor?
    Åh, allt möjligt! Kött, konserver, frysvaror, frukt och grönt, tvättmedel och tvål och torrvaror och allt möjligt!

Snart blöjor också!
  • Sallisen

Kassasystemet är tyskt, bara man lär sig hur den funkar så är det ju inga problem. Det värsta är ju när nybörjare finns där och inte förstår sig på hur det funkar...

• Sallisen
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:11:40 följande:
    Tur att såna nybörjare som jag bojkottar affären då så ni slipper mig. Fast det var iofs kassörskan som höll på att krångla med kassasystemet, inte jag..
    Inget påhopp alltså! Bara att folk klagar i stället för att försöka förstå hur det fungerar... Men ingen behöver ju handla där, så det är ju valfritt! Bra det!
  • Sallisen
    TheDyingBride skrev 2008-04-09 16:16:32 följande:
    Tog det inte som ett påhopp heller, drev lite med mig själv bara.
  • Sallisen

Jag gillar kassasystemet! Äntligen en kassa där man får plats med allt på en gång på bandet, sen plockar man ner allt i vagnen och kan sen packa i lugn och ro vid det speciella bordet som är gjort för det. Så att man kan packa lagom i varje kasse i lugn och ro och inte behöva tänka på att man tar upp plats i kassan för nästa person...

• Sallisen
    Freiya skrev 2008-04-09 16:32:11 följande:
     men tex frukten är ju av sämre kvalitet också, det märker man ju.
    Frukten av sämre kvalitet????? Inte på de Lidl vi handlar på, där är frukten minst lika bra som på alla "vanliga" butiker!
  • Sallisen
    MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:47:26 följande:
    finns här nån som köper tex den tyska mjölken och vill förklara tänket kring det?
    Vi köper den. Den är god, billig och framförallt har den en skruvkork som vi bara älskar. Aldrig nån risk att mjölken tar smak av något i kylen hemma.
  • Sallisen
    mintchocolate skrev 2008-04-09 17:00:53 följande:
    Trevlig attityd det är från en del här.Vi handlade på Lidl när de öppnade här, men slutade då vi tyckte att ICA var bättre och hade mer utbud. Har även börjat handla mer ekologiskt, vet inte om de har det på Lidl.Däremot är det varken fel på butiken eller de som handlar där. Dessutom är det MÄNNISKOR som handlar, man behöver inte dela in dem i invandrare och socialbidragstagare. De är heller inte dumma i huvudet för att de inte handlar ssamma saker som ni.Kassasystemet på Lidl är för övrigt uselt, men bra att de ska ändra på det.
    Tack! Känns ju verkligen kul att bli idiotförklarad för att man handlar där.

Är ju dessutom varken arab, socialbidragstagare eller dum i huvudet.
  • Sallisen
    Bempa skrev 2008-04-10 08:18:42 följande:
    Arla har också skruvkork, iaf här
    Inte här.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl