• Niklas

Vad tycker du om Lidl

Det var ett jäkla hallå om när Lidl skulle komma. Det är mycket som folk "har hört" också. :)
    Mycket snack och skvaller mao. När jag jobbade på Vivo så kunde inte jag gå och pissa när jag ville. Självklart var man tvungen att säga till och självklart höll de reda på vart de anställda befann sig och vad de gjorde. HEMSKT! ... eller?

• Niklas

Alltid folk på Lidl när vi handlar där iaf. Massor med bilar. Speciellt i Väsby. I Vallentuna också för den delen men lite lugnare kanske.

• Niklas

De frukter som ligger på de Lidl där vi handlar behöver inte vara kylda. De må hända att vissa saker blir dåligare snabbare men det är ju inte vårat problem. Det kontrollerar man innan man handlar. Har jobbar med frukt och grönt ett bra tag och vad jag sett så är det inget som behöver vara kylt där.

• Niklas

Ja, men nu har de Arlas mjölk så nu kan ni lägga ner det kacklet iaf.

• Niklas

För att den är billigare antagligen.

MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:55:19 följande:
    ja men just därför undrar jah hur man kan välja den tyska mjölken!då är man ju helt ute och cyklar!!!men det är ju ingen som vill svara på varför dom gör det idiotiska valet.
  • Niklas

För många gör det TYVÄRR stor skillnad att handla mjölk som är någon krona billigare än den svenska.

• Niklas

Inte vad jag har sett nej.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:56:33 följande:
    Erbjuder inte Lidl skurna sallader, groddar eller grönsaker som ligger plockade och förpackade?Alltså såna som ska förvaras vid max 4 grader?
  • Niklas

Går det inte att försvara att man gör vad man kan för att klara vardagen eller spara pengar? Då kanske inte miljön och så vidare har så stor betydelse.
    Jag har ingen aning. Jag köper Arlas.

MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:57:08 följande:
    jamen då är man ju dum i huvet?det går ju inte att försvara.
  • Niklas

Inte för min del. Käkar inte sallad eller groddar. ;)
    Vi handlar på Ica, Willys och Lidl. När vi storhandlar så tar vi troligen en sväng till ALLA butiker och det sparar vi massor på.

Sniglar och Krut skrev 2008-04-09 16:58:16 följande:
    Återigen då, bristande utbud.
  • Niklas

För min del spelar kronor roll eftersom att det går åt så himla mycket mjölk här.

MammatillMeja skrev 2008-04-09 16:58:43 följande:
    jag vet att många har det knapert men en krona hit och dit kan ju bara inte spela nån roll..dessutom,är tyskmjölken fortf inte Dvitamin berikad?är den inte det är det ju ännu en anledning att köpa svensk.är den det får jag ta tillbaka just det.
Svar på tråden Vad tycker du om Lidl