Vad tycker du om Lidl
Ja, så kan det vara.
Ja, så kan det vara.
Javisst är det skönt att inte behöva tänka längre än till den egna familjen?
Jag förstår att folk vill handla så billigt som möjligt. Så enkelt är det.
Ja, då finns det ju ingen anledning för dig att åka till Lidl..
Vi åker mycket sällan till Coop eftersom att vi inte behöver det. Vad spelar det för roll? :)
För min del kostar inte bensinen många kronor eftersom att alla butiker ligger i samma centrum. Det handlar inte heller om att handla enbart mjölk för att spara pengar. Handlar mycket skött. Förpackat i frabrik från Scan. Köper även mycket kyckling från svenska gårdar. De har även billig pommes. Köper lätta och margarin... från sverige och så Arlamjöken då men den finns i en annan butik för samma pris men det är lite längre att åka.
Att folk är ego är väl ingen nyhet. Det räcker ju med att läsa denna tråd.
Trist, men nu vet du ju. Så länge Lidl säljer mycket av mjölken vilket de verkar göra så existerar det såna egon som du inte kände till.
Kan inte säga så mycket annat. Svaret på att folk köper mjölken är ju inte för att spara pengar. De är egoister.
Det glädjer mig dock att se att folk köper allt svenskt. Det är inte bara mjölk från Lidl som transporteras till sverige långa resvägar.
Så länge det finns efterfrågan så tar butikerna in varor som är producerade utomlands.
Desamma gäller elektronik. Det mesta jag har hemma kommer nog från andra sidan jorden... förutom diskmaskinen som jag vet är ifrån tyskland.
Det är billigare att producera elektronik utomlands.
Hur det är med mjölk vet jag inte.
Jag bor själv på en Arlagård och jag gillar alla kor och folk får gärna köpa svensk mjölk men jag förstår fortfarande varför folk köper billigare från tyskland. De kanske drar sitt strå till miljön på annat sätt också? Kan inte generalisera och säga att alla skiter i miljön för att de köper tysk mjölk.
De varor med svenska namn som tillverkas i utlandet för ett svenskt företags räkning skulle bli samma varor om de tillverkades i sverige. Skillnaden skulle ligga i tillverkningskostnad.
Då är kanske din Lidlbutik dålig. :)
Brysselkål och päron har jag köpt på lidl flera gånger.
Rosepeppar vet jag inget om men de har en hel del kryddor. Lite svårt att hitta ibland när man inte känner igen märket. Har själv bara köpt knorr och liknande kryddor. Inget från "utlandet".
Vi besöker Lidl NÄR vi storhandlar. Inte sagt att VI storhandlar på enbart Lidl. hehe
Finns alltid färskt kött i lidl-butikerna här. Dock inte fisk.