Vart köper man de bästa & billigaste flyttkartongerna?
Snart dax för flytt och har massor att packa så vi behöver MÅNGA kartonger. Vart finns det prisvärda kartonger att köpa?
Snart dax för flytt och har massor att packa så vi behöver MÅNGA kartonger. Vart finns det prisvärda kartonger att köpa?
Hej!
Jag ligger oxå i flytt så här packas lådor. ;) Jag skulle då tipsa dig att åka runt och ragga bananlådor. De tycker jag är helt suveräna!!!! Förra gången jag flyttade så sparade jag alla tomma kartonger så ja har bara att hämta på vinden. ;)
Ovanstående tips är naturligtvis det bästa, men annars så finns det att köpa. Jag tror IKEA har, men är inte hundra på det. Själv köpte jag på ClasOhlsson, 5 st för 99 kronor och i dem går det att packa tungt. Inte så billigt kanske, men om nöden kommer.
Lycka till med flytten!
På ÖB finns, kostar 17:- styck
Blocket? Många har ju flyttkartonger sparade. Nån finns det alltid som säljer! Annars är ju banankartonger superbra! Åker man till en större affär typ ICA MAXI så har de ofta väldigt många man kan få på en gång!
bauhas har nog 10 för 199:- ganska stora faktiskt.
Jag köpte flyttkartonger på Cheapy. 10 st Senior och 5 st Junior. Kostade 242 kr. Men det är inte världens bästa flyttkartonger. De håller för en flytt men sedan kan man mer eller mindre kasta dem. Köpte flyttkartonger från en flyttfirma 1990. De har varit med om 10-15 flyttar och de håller fortfarande. Vad vill jag ha sagt med detta? Om du är beredd att betala lite mer för dina kartonger, så har du dem för livet.
Kan iaf säga. köp inte flyttkartongerna på ÖB...de är stora och funkar för lättare saker men är superkassa om du ska ha tyngre saker och/lr stapla lådorna på varandra.
Bananlådor är i särklass bäst tycker jag.
jag har tur som jobbar på ica så att nu när vi ska flytta så tar jag med mig en massa hem och bara att börja packa. de håller i vått och tort!
Kika på Blocket. Vi köpte där och sålde sen för samma pris.
Vi har precis köpt 10 flyttkartonger för 349:- på Shurgard. Deras kartonger är jättestabila och aningens mindre än klassiska varianter. Jag tycker att dessa är de bästa flyttkartonger jag har haft.
Köp INTE på Bauhaus eller Hornbach! Där köpte vi för ett par år sedan och de var totalt värdelösa!
Bor du nära nyköping kan du få en redig hög banankartonger som jag har i källaren efter vår senaste flytt
IKEA!
Mitt tips är förutom flyttlådor att packa böcker i vanliga papperskassar från ICA eller annan affär. Då blir det lagom tungt att bära dem, blir lätt för tungt i lådor.
Stort tack för alla svar & tips!!
Stjärnstoff! Tyvärr bor vi lååångt från Nyköping men tack ändå - jättegulligt!
Harlad Nyborg har bra tycker jag. Finns en mindra modell och en större (mer som en vanlig flyttlåda). Den mindre kostar 99 kr för 10 stycken och de större 199 för 10 stycken.
Som någon skrev: Kolla begagnat marknaden. Vi "raggade" lådor bland vänner, som vi sedan efter flytten lämnade tillbaka - självklart betalade vi med en middag i nya lägenheten
Vi köpte några begagnat på Blocket också.
Kolla på Blocket, finns massor där som är i princip nya!
har själv både när jag flyttade hemifrån och nu när vi ska flytta köpt harald nyborgs stora flyttkartoner, jätte bra, tjock papp och jätte lätta att bära. 188 kr för 10 st. Kan packa nästan bara porslin i en katong utan att det är risk för att den går sönder.
Vi köpte våra på bauhaus kommer inte ihåg vad de kostade eller hur många det var i en bunt men förmodligen var det överkomligt pris De var iallafall kanon och skulle lätt ha hållit en flytt till.