• Princesscake

Min kanin är vansinnigt vårkåt och skitjobbig - vad ska jag göra?

Jag har en _kastrerad_ kaninhane på snart 7 år, han var riktigt jobbig innan han blev kastrerad iom att han hade en könsdrift han inte kunde göra något åt, det ligger ju i hans instinkt att föröka sig och det blev bara ett stressmoment eftersom det inte fanns någon kaninflicka han kunde sätta på.

Hursomhelst det gick över, och så NU, flera år senare har han blivit helt galen, nu till våren är han helt odräglig och det är bara jag, hans främsta matte som drabbas.

Så fort jag rör mig i närheten så springer han fram till mina ben, hoppar runt dom, biter i byxbenen, försöker sätta på och när man tar fram handen och ska kela så försöker han sätta på den med - jag blir TOKIG på kaninfan!

Han är ju liksom redan kastrerad så vad ska man göra? Dessutom är det ju hans instinkt, men det är jävligt jobbigt för mig, till saken hör också att han hoppar fritt i lägenheten, men nu har jag börjat stänga in honom i köket för att slippa få mina ben våldtagna när jag sitter i soffan.

Någon som har haft samma problem? :P
    Vad gör man?

• Svar på tråden Min kanin är vansinnigt vårkåt och skitjobbig - vad ska jag göra?
  • Stor mamma

Ring till veterinären. Finns ju så man kan ge katter att minska denna driften. Borde nog finnas till kaniner oxå

• Zvinto

Det är inte säkert att en kastrering tart bort eller minskar driften att para sig.
    Kastreringen gör helt enkelt bara att han inte kan bli pappa.
    Många kaniner, som kastreras för sent (vid för hög ålder), har fortfarande sina "vårbeteenden" kvar eftersom de blivit som en vana/rutin för honom.
    Vet faktiskt inte vad du kan göra, har inga egna erfarenheter av väldigt "haniga" hanar (med stark könsdrift).

• annroll

Konstigt.. Mina hanar har sen de kastrerades inte visat ngt intresse alls på de. Däemot har jag en hona som e helt sjukt intresserad av att sätta på hanarna... Hon e asjobbig!

• Kaxxen

Haha hade en kanin som jag inte kunde vara i närheten av. Han satte på mina ben och händer. Jag gav honom en nalle som han brukade ha och para sig med...funkade rätt bra

• Perry the Platypus

Min kasterade hankatt sätter på alla mjukdjr han kommer åt. Ge din nin en uppstoppad "knullkompis" så får du lite frid i hemmet igen.

Jag måste komma ihåg att lämna denna rad tom när jag resonerar i seriösa trådar.
  • Princesscake

Haha, vilka underbara svar :D
    tack för tipsen, någon skrev om för sen kastrering, det tror jag är problemet, han fortsätter att våldta mina ben, så jag får väl införskaffa ett gosedjur åt honom!

• Bijeda

Min hankanin är inte kastrerad för vi vågar inte eftersom risken med sövningen...
    Han är så söt att om jag gosar med Zelda först så måste jag typ byta kläder och duscha..
    Han spermade ner hela tröjan för mig en gång..

Svar på tråden Min kanin är vansinnigt vårkåt och skitjobbig - vad ska jag göra?