Hjälp snabbbt.. om en grillad kyckling blivit lite kall tills man kommer hem går d att äta endå?
Måste man värma på den igen eller går det inte att äta den alls?
Alltså såndär färdog grillad kyckling .
HJÄLP
Måste man värma på den igen eller går det inte att äta den alls?
Alltså såndär färdog grillad kyckling .
HJÄLP
Ät den! Om det bara har legat typ en bilfärd hem så är det ju lugnt. Värm den om du föredrar den varm, annars funkar den ju kall också.
Det är ju klart att den går att äta!!
sån kyckling äter jag jämt både kall och varm=) ät på du! du ska nog inte värma upp den igen då e det bättre att äta den kall.
Varför skulle den inte gå att äta?
ja antingen som den är eller så värmer du den. inga problem.
För kyckling e så känsligt .. o det e ju lite känsligare när man e gravid också därför undrar jag .
MammasÄlsklingar skrev 2008-04-09 17:23:16 följande:
Kyckling är känslig rå ja, men grillad - inga problem. Själv brukar jag ta med mig kall kyckling på utflykter och sånt och det är ju jättegott! Gott i sallad också! Men visst kan man värma upp kycklingen också, inga problem!
Men snälla....Varför skulle den inte gå att äta?? Trodde jag hört allt om gravidas matnojjor redan :)
Självklart går den att äta, den är ju tillagad! Annars skulle man ju inte få äta kycklingsallad som gravid. Ät o njut!!
Jo men det jag menade e ju när den e kall lixom .. jaja tack
Oki Tack
La Lola skrev 2008-04-09 18:36:06 följande:
Tillagad är tillagad, oavsett om den är kall eller varm. Om den legat FRAMME i flera dagar och blivit kall skulle jag undvika den, men inte annars (eller jo, jag är vegetarian, så jag skulle undvika ändå, men du fattar hur jag menar)
Så länge kycklingen är genomgrillad så är ju alla salmonellabakterier borta. Annars skulle man väl inte äta kall kyckling även om man inte var gravid...