• monstermamman

Böld/ kula i huvudet

Min son har en bula eller j a böld i huvudet. Kan inte minnas mig att han slagit sig där, men själv rodnaden ser ut som om han har bränt sig & trycker man på de är den hård & de är som en lite boll som flyttar sig. Han har inte ont varken när man klämmer eller trycker. Någon som vet vad de kan vara. Tänkte ta han till bvc imorgon men de är ju så långt till de vore bra om man kunde få förslag redan idag.

• Svar på tråden Böld/ kula i huvudet
  • Spexig

Och det är inte en broskkula? De brukar man ju kunna flytta på. Fast de ska ju inte vara röda...
    Sorry, dålig hjälp det här.

• monstermamman

Ja jag har hört de med men på denna är ju skinnet rödirriterat om jag säger så. Blir så orolig får ju sjutton ideer om att de kanvara annat än bara fett eller brosk knuta.

• Spexig

Blä! Det är så himla lätt att bli nojig. Bra att ni går till bvc och kollar. Det är säkert inget farligt (brukar ju inte vara det), men skönt att få kollat upp.
    Lycka till!

• monstermamman

Ja  de känns ju säkrast. får hoppas dem har tid imorgon bara. man får la gå upp med tuppen & ringa dit..

• plettis

Var sitter den? Det är inte en lymfkörtel som är svullen? Dom sitter i så fall på bakhuvudet ner mot nacken. Dom kan kännas som små kulor när de svullnar.

• monstermamman

Den sitter ca 1 cm bakom örat.

• plettis
    monstermamman skrev 2008-04-09 20:44:38 följande:
    Den sitter ca 1 cm bakom örat.
    Det sitter lymfkörtlar där också. Det låter som svullna körtlar och det är inget farligt. Du kan också ringa sjukvårdsupplysningen. Men det lättaste är nog att visa upp så man själv är säker på att dom har förstått rätt. Lycka till
  • plettis

Hej. Hur har det gått för er? Har ni fått något svar på vad det är?

• monstermamman

Nej inte än dem hade inga tider för att kolla honom igår så vi fick en tid på måndag. Dem tyckte vi skulle vänta & se om den försvann av sig själv kan ju bara vara att han slagit i huvudet just där sa dem. Så på måndag får jag svar på vad de kan vara. Hjälpte ju inte min nojja riktigt men han verkar ju inte ha ont eller må dåligt av de så man får hoppas att de är ofarligt.

Svar på tråden Böld/ kula i huvudet