• amila

Trasiga tangenter på laptop..Går det att köpa nya?

Nån som vet hur och var man kan laga en laptop som har ett par tangenter som fattas? Finns det att köp som reservdelar? Går det att fixa överhuvudtaget? Nån som vet?

• Svar på tråden Trasiga tangenter på laptop..Går det att köpa nya?
  • lia76

Hör med företaget som din laptop tillhör..
    Dell, HP, Siemens eller vad det nu är.
    Eftersom inte alla tangenter ser likadana ut och fästs på samma sätt så tycker jag du ska vända dej till tillverkaren

Trollet BF 3/9-2008, Stella 23/9-2006
  • HelleGbg

ojj,,har samma problem....försöker undvikaord med "N" i,,då den är borta....hehe

• amila

Hahaha, jag undviker "L" och "M", där finns det bara små gummigrejer kvar hihi, min dotter har varit framme och grejat lite..

Tack för tipset, ska vända mig till Siemens :)

• lllll

Du kan också ringa till MK electronics..beställde nyss ett nytt tangentorg därifrån

• amila

Åå, tack för det! Ska genast kolla upp det! Men... en ny fråga då... Är det inte svårt att få dit tangenterna?

• amila

Allstå, de tangenterna som är bortrivna på min dator GÅR BARA INTE att få det, hehe...

• lllll

Står det inget i manualen om hur man öppnar datorn? Killen på HP sa att man inte bör göra det om man inte är duktig på sådant, så det kanske är bättre att lämna in någonstans

• Plommonben

Hej! O ramlade bort från vår laptop. Den första tiden använde vi datorn som vanligt och försökte helt enkelt att klara oss utan o, men insåg efter ett tag att det inte funkade någe vidare.

Vi tvingades byta hela tangentbordet, vet inte om man kan byta enstaka tangenter. Men bytet av tangentbordet var MYCKET lätt, klick klick så var det klart Och nu funkar alla tangenter felfritt!

• HelleGbg

man kan klistra fast enstaka bokstäver också har jag hört på min it avdelning...först ska man tvätta rent och sen har de något special lim av nåt slag,,,funderar på att ta med mej laptopen..men orkar ju inte bära den....

• Majora
    lllll skrev 2008-04-09 20:29:13 följande:
    Står det inget i manualen om hur man öppnar datorn? Killen på HP sa att man inte bör göra det om man inte är duktig på sådant, så det kanske är bättre att lämna in någonstans
    såklart HP sägeer det de vill ju tjäna pengar

det är mellan 1- 3 skruvar under datorn, med en tangentbordssymbol bredvid, skruva loss dom, vänd på datorn, putta ner eventuella klackar som hålelr fast tangentbordet, lyft tangentbordet, plocka loss remsorna som det sitetr fast i, sätt tillbaka det nya, skruva ihop, klart!
  • lllll
    Majora skrev 2008-04-09 20:46:51 följande:
    såklart HP sägeer det de vill ju tjäna pengar det är mellan 1- 3 skruvar under datorn, med en tangentbordssymbol bredvid, skruva loss dom, vänd på datorn, putta ner eventuella klackar som hålelr fast tangentbordet, lyft tangentbordet, plocka loss remsorna som det sitetr fast i, sätt tillbaka det nya, skruva ihop, klart!
    men dom tjänar väl inget på att jag lämnar in den till någon datorfixare? (haha, jag kommer inte på vad det heter)
    dom gör ju däremot det om jag skickar den till dom

men jag lämnar nog in den ändå..eller om någon duktig kompis vill fixa det åt mig..jag är så himla kass på sånt
  • Majora
    lllll skrev 2008-04-09 20:52:04 följande:
    men dom tjänar väl inget på att jag lämnar in den till någon datorfixare? (haha, jag kommer inte på vad det heter) dom gör ju däremot det om jag skickar den till dom men jag lämnar nog in den ändå..eller om någon duktig kompis vill fixa det åt mig..jag är så himla kass på sånt
    hp hoppas ju alltid på att du lämnar in den hos dem
    Det går nog bra med en kompis lycka till!
  • Vaniljlatte

samma problem här, undviker "j", enter, mellanslag och shift.. Men har du garanti kvar på datorn så kan du lämna in den hos återförsäljaren så fixar dem detta åt dig

Svar på tråden Trasiga tangenter på laptop..Går det att köpa nya?