• siriius

Tidig hemgång på BB i växjö.

På lokala nyhetsmorgon på Tv4 idag, pratade dom om att det eventuellt skall införas tidighemgång på BB i Växjö!

Jag tycker det verkar som en väldigt dålig lösning, jag skulle inte vilja åka hem 6 timmar efter min förlossning oavsett om det är första eller om jag skulle varit omföderska. (som jag känner nu har bara genomgått en förlossning ännu).

Finns en artikel om det här:
    http://www.smp.se/nyheter/kronoberg/bb-vaxjo-infor-tidig-hemgang(575433).gm

Hur har ni det i era landsting? Och vad tycker ni om det här???

*~ Loke 070721 ~*
  • Svar på tråden Tidig hemgång på BB i växjö.
  • Rulltrappa

när jag fick mitt första barn var jag inställd på att få gå hem efter de där 6 timmarna men vi kunde inte komma iväg förrän över ett dygn efter förlossningen! hade varit oerhört tacksam om det funnits någon liknande regel då, för det var helt vansinnigt tråkigt på sjukhuset, att sitta och lösa korsord en hel dag var knappast det man var sugen på när man redan suttit stilla inomhus så många timmar.

men om man behöver vård måste man väl få stanna kvar på sjukhuset?

• siriius
    Rulltrappa skrev 2008-04-09 20:48:48 följande:
    när jag fick mitt första barn var jag inställd på att få gå hem efter de där 6 timmarna men vi kunde inte komma iväg förrän över ett dygn efter förlossningen! hade varit oerhört tacksam om det funnits någon liknande regel då, för det var helt vansinnigt tråkigt på sjukhuset, att sitta och lösa korsord en hel dag var knappast det man var sugen på när man redan suttit stilla inomhus så många timmar.men om man behöver vård måste man väl få stanna kvar på sjukhuset?
    Ja absolut det är vid vaginala förlossningar utan komplikationer
    *~ Loke 070721 ~*
Svar på tråden Tidig hemgång på BB i växjö.