• Anonym

Mycket flytningar.....

Har så länge jag kan minnas haft väldigt mycket flytningar.
    Dom är vita och ibland lite tjocka "krämiga", ibland tunnare, men alltid vita. Inte gryniga eller ser ut som keso som man brukar få höra att det blir om man har svamp. Jag har inte klåda så därför har jag inte brytt mej om att gå och kolla upp det.
    De luktar inte illa heller. Men ibland luktar de bara väldigt mycket, så man känner det genom byxorna till och med. Jag skulle inte säga att det luktar direkt illa, men inte så kul att det luktar. Det är en konstig lukt, svår att beskriva.
    Får ofta byta trosor 1 eller till och med 2 gånger under dagen för att känna mej lite fräschare iallafall.

Vad kan det vara? Får vissa bara mer flytningar än andra eller är det nåt fel? Har provat nåt receptfritt mot svamp. Dels vagitorier och kräm. Av vagitorierna kom det ut stora slemklumpar dagen efter, men flytningarna fortsatte som vanligt efter behandlingen..

• Svar på tråden Mycket flytningar.....
  • Anonym (samma här)

Jag har det precis likadant som du! Till punkt och pricka.
    Har faktiskt inte heller brytt mig om att kolla upp det, då p- staven gjorde att jag mens väldigt ofta. Då kom det som en naturlig tanke att det bara är för "att jag snart ska ha mens".
    Nu står jag här, utan p- stav men med samma problem. Månad efter månad. Får vi några bra svar här tro? :)

• Anonym

Skönt att man inte är ensam iallafall! Ja du de är väl inte så säkert men fråga kan man ju alltid
    Kanske borde ringa gynekologen snart men jag hatar att gå dit så jag försöker med allt annat först....

• Anonym (samma här)

Fråga kan man alltid göra. :)
    Ja, samma här verkligen! Sedan blir man faktiskt lite paranoid innerst inne och bävar inför det där gynekologbesöket lite, OM det skulle vara något läskigt. :/

• Anonym (same)

Samma här, det är jobbigt...
    Känns trevligare med trosskydd iaf som man kan byta flera gånger varje dag och man slipper lukten genom byxorna då.
    Man känner sig äcklig och ibland kan jag känna hur det liksom rinner, men kan inte komma på vad man kan göra åt det. Ledsen

• Anonym (samma här)

Ja, precis! Det är som sagt inte så att det luktar direkt äckligt, mer... skumt. Och man blir lite paranoid. "Tänk om ANDRA känner det?"

Och när det känns som om det rinner är riktigt hemskt. Måste alltid "kolla läget" så det inte är mensen som kommer tidigt/sent. Usch.

• Anonym (en till)

Här finns en till med exakt samma dilemma.
    Har ochså jätte mycket flytningar, vitaktiga och luktfria, tunna historier.
    Man håller på att bli tokig när man hela tiden måste byta trosor och sen börjar jag bli lite paranoid på kvällarna innan jag går och lägger mej,,, måste kolla trosorna ifall det blir lite kel med "gubben".
    Man vill ju inte direkt att han ska se den där vita kletet itrosorna när man ligger där och ska vara så "sexy" ni vet.
    Nej usch ofräsch känner man sej och jobbigt är det.
    Ingen som vet vad det kan vara?
    Tror ju i oförsej inte att det är svamp eller så men är det verkligen normalt?

• Anonym (same)

Jag tror det är normalt, vissa har mer andra mindre...

Hur gamla är ni? kanske är en grej som hör åldern till?

• Anonym (samma här)

Oh, ännu en! Skönt att det finns fler. Eller ja, synd att det finns fler snarare...

Svamp har också varit min tanke. För normalt... vore det det så skulle det vara jobbigt. Skönt också såklart, men irriterande att inte kunna göra någonting åt.

• Anonym (same)

Svamp irriterar ju, blir rött o kliar.. Luktar oxå va?

• Anonym (en till)

Jag har haft svamp för flera år sen och då väntade jag mitt första barn så det upptäcktes i samband med en undersökning.
    Men det kändes helt annorlunda, det kliade som f-n i slidan och stack lite grann när man kissade.
    Så jag tror nog med bestämdhet att det inte är svamp "vi" har utan snarare "otur".
    Men det känns skönt att man ändå inte är ensam om det.
    Jag är 29 år om någon undrade.

• Anonym (samma här)

Inte roligt att vi drabbas av "otur" dock. Jag är 23. Vi är med andra ord inte femton längre. ;D

• Anonym (en till)

Nej femton känns onekligen avlägset långt borta nu!
    Men å andra sidan så är jag glad för det!!
    Alla "flytningar" ha det bra och god natt på er!!
    Kram

• Anonym (same)

Jag är 24.... Så det kanske hör till åldern? eller nåt? För jag har inte ALLTID haft såhär, trots att jag alltid haft ganska mkt flytningar.

• Anonym (likadant)

Jag är i samma sits som ni andra.. Har dock sökt mig till en barnmorska på en privat klinik..

Fick behandling för bakteriell vaginos och fick byta p-piller. Nackdelen är att det kan ta upp till ett år innan jag vet om jag blir av med flytningarna...

• yade
    "Har så länge jag kan minnas haft väldigt mycket flytningar.
    Dom är vita och ibland lite tjocka "krämiga", ibland tunnare, men alltid vita. Inte gryniga eller ser ut som keso som man brukar få höra att det blir om man har svamp. Jag har inte klåda så därför har jag inte brytt mej om att gå och kolla upp det.
    De luktar inte illa heller. Men ibland luktar de bara väldigt mycket, så man känner det genom byxorna till och med. Jag skulle inte säga att det luktar direkt illa, men inte så kul att det luktar. Det är en konstig lukt, svår att beskriva.
    Får ofta byta trosor 1 eller till och med 2 gånger under dagen för att känna mej lite fräschare iallafall."

Jag har EXAKT samma och är 19. Äter Neovletta 28 sedan ett år tillbaka men besvären har inte kommit förrän senaste månaden. Skitjobbigt verkligen och att duscha spelar ju ingen roll då jag känner mig lika "ofräsch" redan efter 15 minuter. Sjukt jobbigt. Jag vill kunna mysa med min sambo utan att behöva avbryta, springa in på toa och kolla läget, och sedan fortsätta. Moodkiller om något!

Borde man uppsöka barnmorska eller liknande eller bara lära sig leva med det?
  • lina95

Har också exakt samma! Har haft så länge jag kan minnas, är 17 och har väl minst haft det sen jag va 15.

Ibland när jag kommit ut ur duschen och inte sätter på mig trosor direkt så händer det att det på riktigt börjar rinna ner för benet! Och jag har konstant flytningar, aldrig uppehåll på ens 5 min känns det som. Det är väldigt irriterande.. Brukar även sova naken för att lufta där nere och när man vaknar känns det som att mensen kommit.

Är det normalt att ha så när man är så pass ung som jag är?

• Anonym (Flytarn)

Tråden är från -08 och -10..

• lina95

Men förlåt mig för att jag sitter på mobilen och ser endast datum, inte årtal...

• Ett tag senare

Hej! Ser att tråden är extremt gammal men undrar on någon av er som skrivit för alla dessa år sen och om någon av er blivit av med det? Jag är 21 år och har haft exakt samma problem sen jag fick min flesta mens, tror jag var 12 år. Var hos gynekologen när jag var 14-15 och hon sa att det inte var något. Har sedan dess inte pallat göra något åt saken.

Vore kul om någon såg detta och kunde uppdatera på om hur det gått för er? Vet att det är typ 6 år sen hehe förlåt!

• Flisan79
    Ett tag senare skrev 2016-08-03 21:05:39 följande:

Hej! Ser att tråden är extremt gammal men undrar on någon av er som skrivit för alla dessa år sen och om någon av er blivit av med det? Jag är 21 år och har haft exakt samma problem sen jag fick min flesta mens, tror jag var 12 år. Var hos gynekologen när jag var 14-15 och hon sa att det inte var något. Har sedan dess inte pallat göra något åt saken.

Vore kul om någon såg detta och kunde uppdatera på om hur det gått för er? Vet att det är typ 6 år sen hehe förlåt!

Jag har inte skrivit tidigare men som 37 årig 3 barnsmor som gått igenom bla ivf, haft både svamp och bakteriell vaginos, dvs hjort väldigt många gynundersökningar och läst på i ämnet, så kan jag berätta att det är helt normalt och något man får leva med. Vissa har mycket flytningar och vissa har lite. Jag tillhör samma grupp som de i tråden, dvs mycket. Har tex aldrig förstått mig på tjejer som kan gå utan trosor. Skulle ju bli en våt fläck där jag suttit eller i byxorna isf, haha.
Svar på tråden Mycket flytningar.....